torsdag 19 maj 2011

Torsdag


Nej, heltid är inte vad som passar min kropp just nu. Dessutom hinner jag inte till sjukgymnastiken mer än en gång i veckan, de stänger redan vid fyra. Det blir till att ta tjänstledigt minst 25% efter sommaren som det känns nu. Dumma regler från försäkringskassan som "tvingar" upp folk på heltid om de inte ska åka ur försäkringssystemet eller säga upp sig frivilligt! Man kan bli arg och bitter för mindre, men jag ser framåt och för säkerhets skull har jag sökt sommarkurser på komvux. Nu ska här pluggas in naturkunskap b och matte a och b. Vi får se om jag klarar det, i såfall har jag behörighet till fler utbildningar på högskolan. Svårigheten är att välja rätt, vill ju ha jobb om man lägger ner tid och pengar på ytterligare utbildning. Man vet vad man har men inte vad man får... Mycket att fundera på som ni märker! Annars är det skönt med sol och värme, ser fram emot att sova i husvagn och att magnetröntgen av ryggen visar att allt ser bra ut. Nu ska äldsta dottern ha hjälp med engelskaläxan, ha det bra!

9 kommentarer:

Lovisa sa...

Tack kära du !!

Trollmor sa...

Kikar in för att önska dig en skön helg! Hoppas att det blir en solig och varm sådan
:-)
Kram Trollmor

Susanne T sa...

Tack för hälsningen. Vill önska dig också en trevlig helg och fortsatt god bättring.
Kram från Susanne

promenader på landet sa...

Hej vännen hoppas det ordnar sig med jobb/utbildning till hösten och vad skönt att röntgen var bra! Tänker på dig! Kram Maria

Anonym sa...

Kan förstå att det känns tungt när inte kroppen orkar och inte försäkringskassan har ögon att se med! Så mycket dubbelt lidande det blir med alla stelbenta regler som tillämpas. Hoppas verkligen det löser sig för dig på ett bra sätt.

Och tänk så skönt att ryggen ser bra ut:)

Kram och lycka till!
Eva-Mari

Lovisa sa...

mmm du dessa regler ....

Anonym sa...

Glad midsommar önskar jag dig!

Kram Eva-Mari

Ullis/Leva på landet sa...

Tråkigt att det ska behöva bli så. Spännande att studera lite igen, ska jag också göra i höst.

Hoppas att du får en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis

Lovisa sa...

Ja herregud denna försäkringskassa !! Stor kram på dig !!