tisdag 18 maj 2010

Tisdag



Bakning är bland det roligaste jag vet just nu. Då känner jag inte värk eller smärtor och tiden bara rinner iväg. Blir sen resultatet bra dessutom så är det underbart att smaka av tillsammans med en kopp kaffe och trevligt sällskap.


Paj med kyckling, svamp och broccoli fick bli en av helgens måltider. Gillar verkligen receptet på "mat Tinas" pajdeg.


Kladdkaka med banantryffel ovanpå! Lite annorlunda smak...



Fick sådan lust att baka vetekransar, två med vanlig kanelfyllning och en med jordgubbssylt! Har faktiskt fryst ner det mesta, ska bjuda arbetskamraterna på fredagsfika sista arbetsdagen dagen före operationen. Vet ej hur länge jag blir sjukskriven denna gång, men hinner troligtvis inte tillbaka före semestern. Och efter sommaren så finns ej vår förskola kvar, vi skiljs åt utspridda på olika arbetsplatser men vi vet inte var vi hamnar ännu...segdraget så det förslår.
Nej, nu ska jag lägga mig på sängen och bläddra i en tidning.
Ha det bra!
***

11 kommentarer:

Lovisa sa...

Ååå så gott det såg ut !!
Tur att du hittar nått för tillfället som får dig att glömma det onda !!

Hanna - Bakfnatt sa...

Oj vad goda de där kransarna ser ut att vara! Håller tummen för dig inför operationen!! Kram

alida sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sköna o Gröna Ting sa...

Tack Eva och dina bilder var ju inte så dom i heller:))
Jisses vad sugen jag blev, går det att skicka en krans på posten tro?!?!?
Du är en jäkel på att baka Eva, är du föresten nöjd med din bakmaskin?

Näää..., jag får nog ta mig en torr, smulig macka nu efter att du fått mig så hungrig:)
Kram Marianne

lolla sa...

åhhh vilket ljuvligt bak...vetekransarna ser jättefina ut.
tråkigt när förskolan läggs ned och man blir utspridda på arbetsplatser, men får ni alla behålla era jobb?
ha en bra dag lolla

Daniella - BakeCake sa...

Oj så gott det ser ut! Ha en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

hönemor sa...

Hej du, va hungrig jag blir när jag ser allt det goda du har gjort, jag har fått i mig 2 påsar nuttrilet, och till middag fiskbullar i persiljesås idag. Får gubben gös på näten i morgon så bjuder jag på middag. Puss o kram.

Ingmarie sa...

Än en gång blir jag lycklig....mmmm får allt jag behöver från din blogg!
Själv saknar jag helt talang när det gäller bakning!
Nu ska jag dofta vidare hos dig....

Kramen

Anna-Lena sa...

Tänker på dig idag,25 maj. Hoppas att allt gått bra!
KRAM Anna-Lena

Åsa sa...

Åh så gott allt ser ut. Just nu är det sent och jag är väldigt hungrig.
Men vilket godisförråd som dukats upp i förra inläggt. Som i en affär.

Kram och trevlig helg.
Åsa

Birgitta sa...

Oj Oj det ser jätte gott ut. ha en bra vecka. Björklyan