söndag 2 maj 2010

Maja inomhus...




Här omkring ska man ut och "Maja" 1á maj. Då ska man ha picknick och ev. grilla och ta ett dopp i det blå. Det gjorde vi inte igår. Nej, vi firade in månaden med picknick på vardagsrumsgolvet!



Helgens godsak....

...blev en rulltårta med smak av arrak och med chokladkrämsfyllning! Till det mandariner och vaniljglass, lördagen var räddad ;-) Grattis till Orsakören som vann Körslaget, och Maria som fyllt 35 år! Och Erika som fyller 36 år i morgon! Guuud vad gamla ni blir ;-D ( tur man fyller sent på året ;-P)

Diva valpen tuggar på ben och trivs med att springa runt på tomten som nu är helt inhägnad! Själv väntar jag på tid för operationen, känns lite overkligt och läskigt såklart. Hoppas de får bort allting och att jag blir som vanligt efter läkning och träning. Sjukskrivning över sommaren är ju inte helt fel, det gäller ju att se det positiva i allt ;-)

Kram!
***

8 kommentarer:

annika sa...

Kul att ni hade picnic inomhus D).
Det ser ju riktigt mysigt ut. Jag tror att barnen uppskattar att man gör det på ett annat sätt.
Förstår att det är oroligt inför operationen. Jag tycker att du verkar ha en fantstisk inställning till hela situationen.Du verkar så stark!
Kram annika

Anonym sa...

Den tårtan såg ju väldigt go ut! Hade smakat bra på min födelsedag ;)
Maria

Hanna sa...

mysigt.
Ha en bra vecka.
Kram
Hanna

Lyktor och Tyg sa...

Oj så mycket födelsedagar.
Hoppas du får en fin tid nu i vår och sommar trots operation.
Kram Kristina

hönemor sa...

Hej du, jag skulle nog ha åkt in till stan ser jag, men nu är den väl slut, rulltårtan alltså, och du sover väl kl är ju halv 11. Ha en bra vecka, puss o kram.

Lovisa sa...

Du har en stark vilja det märks i det man läser men det måste man ha så håll idet än nu hur tungt det kan bli ...
När ska du opereras ???

Anonym sa...

Picnic inne hade vi många gånger när barnen var små... de tyckte det var jättemysigt! Tårtan ser jättegod ut! Kan man få receptet?

Hoppas du inte behöver vänta så länge på operation. Det blir så mycket lättare för dig när du får det gjort och kan gå vidare. Din positivitet gör så mycket!

All lycka önskar jag dig.
Kram Eva-Mari

lovisa sa...

Ååå mysigt men en picknick inne .. vilken idé !!!