torsdag 9 september 2010

Lingondags!





Vad mycket gott man kan göra av lingon! Plockade en liten burk själv, fick en stor hink full av föräldrarnas snälle granne :-) Det är så skönt att vara i skogen, tyvärr blir det alldeles för sällan. Vi åkte runt på gamla skogsvägar och fick höra skrönor och se vackra gamla stugor.

Fick besök av en vän idag, ville bjuda på något gott. Bakade denna kalas kaka med nöt/maräng botten, kolasås, grädde och lingon på toppen! Den ska jag göra fler gånger ;-) Alltid kul att "tjata" bort några timmar, uppdatera vad som hänt de senaste veckorna och få stöd inför strålningen. Nu är det bara en vecka kvar tills den börjar, ska ta med laptoppen så jag kan blogga och spela Farm ville ;-) på hotellet. Tur att det finns patienthotell när man som jag bor långt från sjukhuset.

Diva tror hon har blivit en vakthund :-D Morrar och skäller fast svansen viftar...ingen blir dock särskilt rädd för den lilla sötnosen, men irriterande när hon håller på så. Vi borde nog gå en lydnadskurs, ska vara nyttigt för hundägare har jag hört...

7 kommentarer:

Anna-Lena sa...

En riktigt god kombination...kola och lingon..Det vattnas i munnen! Ha det så gott på "hotellet" och hoppas att allt går bra!
Anna-Lena

Lovisa sa...

jaa det e så härligt med patienthotell bara det att slippa ligga på sjukhuset liksom få ett eget rum å inte behöva ligga i sjukhussängar....

lolla sa...

morning
gud vilken härlig tårta kola och lingon mmmmmums....
bra med en hund som har lite koll.
hoppas allt går bra på sjukan nu och skönt att inte behöva ligga inne på sjukhuset....
massa kramar lolla

Anonym sa...

Vill bara önska dig lycka till, min vän.

Kramar från Ev-Mari

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att det går bra med behandlingen. Trist att behöva åka iväg så det är väl en bra idé att ta med laptopen som sällskap. Min kollega är just nu inne på sin tredje vecka av 6 av sin strålning och hon säger att det som är tråkigast är just att inte kunna bo hemma. Hon tar igen det på att springa i inredningsbutiker där hon är;)
Ha det bra!
Kram Ullis

Sjabbig men chic sa...

Men kära vän! Nu är du ju mitt uppe i strålningen. Jag hoppas att du mår bra och att det går något sånär att bo på patienthotellet även om det inte på långa vägar är som att bo hemma.
Tänker på dig!

Kram och kram
Lisa

Ingmarie sa...

Just detta med skogen kan jag sakna härnere på Österlen,men man kan ju inte få allt!
Just därför ska det bli härligt att komma"hem"till Värmland några dagar....om inte annat för att just knalla omkring på barndommens stigar.

Kramen till dig från mig