onsdag 29 december 2010

Onsdag


Brrr...nu var det en extremt kort promenad med vovven för det är 20- grader. Rör mig bättre nu, men korta sträckor räcker för annars får jag vansinnigt ont i fötterna! Visa bestående nervskador kan jag ju få räkna med, men jag är glad så länge framstegen fortgår. Snart ska jag börja arbetsträna, får känna mig fram till vad kroppen orkar med. Målet är att komma tillbaka till förskollärare yrket och kunna gå på friskis och svettisgympan igen!

Julen har varit härlig, god mat och gott sällskap! Vår familjejulklapp var ett Wii, den är kul... fick även wii-fit utav maken, mindre kul när inställningarna var gjorda och det visade sig att jag var "obese" och 16 år äldre än min riktiga ålder! Gissa att man blev chockad :-D Så nu är det begränsning på chokladen, endast två praliner om dagen är min rekommendation ;-)

Nu ska döttrarna tvagas, få kvällsmat och i säng. Vi har vänt på dygnet och får försöka få lite ordning på detta, men så skönt det är med sovmorgon och varför visar tv allt bra på natten...

Önskar er alla ett gott nytt år!

8 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej vännen! Har tänkt så mycket på dig och undrat hur det varit med dig. Vad skönt att höra att det går framåt och att du känner dig starkare! Önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR och skickar stor kram från mig / Maria

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej goá Eva!
Vad härligt att det går bättre och bättre för dig och att du snart skall få börja arbetsträna igen.
Jag tänker på dig och hoppas snart du är riktigt frisk!
Skönt att du är nöjd med julen, vi har oxå haft en skön och lugn jul.
I morgon är vi hembjudna till goda vänner, gó mat och trevligt sällskap.

Önskar dig GOTT NYTT ÅR så ses vi på det nya 2011.
Kram till dig
Marianne

Anna-Lena sa...

Åh, vad roligt att höra av dig!
Hoppas på ett riktigt gott 2011 för dig och din familj.
KRAM

Anonym sa...

Av hela mitt hjärta önskar jag dig ett gott nytt år!

Kram Eva-Mari

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt att höra från dig och att det går framåt.
Önskar dig ett
★。♥。★ RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.☆。*☆。
♥Kram Ullis♥

The Moonfacestory sa...

Tusen tack för din kommentar på min blogg. Hela min avsikt med bloggen har varit, egen-terapi och att förhoppningsvis kunna ge något till andra i liknande situation. Jag önskar dig all lycka till med tillfrisknandet och ett Gott Nytt År. - Kämpa på!

Sjabbig men chic sa...

Kikar in och önskar dig en hejdundrande härlig start på det nya året min vän!

kramis Lisa

Anonym sa...

Undrar så hur du mår?
Kramar Eva-Mari