fredag 19 februari 2010

Uttråkad


Denna smarriga chokladkaka hann jag bara ta en ynklig liten bit av innan magsjukan fick sitt grepp om mig :-( Är nu hemma för femte dagen, hade tänkt gå idag då jag skulle vara smittfri och stark nog att orka med barngruppen. Men nej då, magen satte stopp för det hela med ett återfall och det var bara att ringa jobbet och meddela att de får klara sig utan mig även sista dagen på arbetsveckan. Skitjobbigt (ha,ha,ha...) att inte få fredagsmysa med kollegor och barn, nu är jag trött på att ligga hemma! Tur att Diva håller mig sällskap och tv´n när hon sover.




Vågade mig på en smootie i går, kanske var det dumt... men tjejerna har klarat sig än så länge ( ta i trä). Det är ett tacksamt mellanmål till söta skolflickor, bara blanda mjölk, yoghurt, banan , blåbärssoppa och frysta blåbär och mixa med mixerstaven.

Har fotat en tidigare måltid, vi drömmer om våren och då passade det bra med spenatsoppa och ägghalvor och nybakade scones.



Nej, nu ska jag gå och smutta på lite hemmakokt vätskeersättning. Hoppas ni får en underbar helg och att snön försvinner snart! Kram!
***

13 kommentarer:

gamla skolan sa...

Stackare ! Men för alla oss andra ser det verkligen smaskigt ut , alla dina matbilder ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

Sköna o Gröna Ting sa...

Neeeej.., magsjuka av alla dessa sjukdommar:(((
Sablans vad det är jobbigt, det tar sådan tid innan man blir sig lik igen efter att magen har bråkat med en!!!

Hmm..., kan det vara alla goda kakor och smoothies du gör som ställer till det????
Du bakar så mycket fint vännen:)

Åååå, spenat med ägg, det var inte i går inte.
Det är en utav mina favoriter, konstigt att vi inte äter det oftare???

Jag håller på att städa och feja här hemma så vi kan ta det lugnt resten av helg då vi bara skall slappa och mysa.
Snön gör att vi inte kommer så långt ändå..!

Ha nu en så bra helg du kan vännen och krya på dig.
Kramar i massor
Marianne

promenader på landet sa...

Hej vännen stackars dig hoppas du blir frisk snart!! Vilken jättefin chokladkaka så smart att använda florsocker att göra ett sånt fint hjärta av! Bra tips! Må så gott! Kram Maria

Vardagens guldkorn sa...

Aj aj aj, samma här... än så länge bara dottern som "trillat dit" men vi får väl se...
Krya på dig!
Kram Linda

gulle hexan sa...

hej:)
önskar dig en god bättring..
härliga lyxfoton på gott..
jag är åxo utråkad på den förbaskade snön!!
skotta å skotta.. inget känns kul nu..
kram

Annika sa...

Ja visst är det trist att va sjuk.. här är det förkyning som gäller....:( men du bakar o står i ser jag... jag har ett litet tips till dig som du kanske inte hört o sett..... har ett fint mönstrat grytunderlägg som jag brukar som mall... florsocker pudras o vips har man ett vackert mönster.... kan nog använd lite av varje som mönster bara det är genombrutet.... folk blir ju så impade när de ser en vacker kaka.... Kram o krya på dig... Annika

Anonym sa...

Oj, inget kul minsann! Hoppas den gett sig nu. Förresten är det fusk med en magsjuka... det ger dig en skjuts i rätt riktning, hihi. Nej, fy, jag vill inte byta med dig!!!

Spenatsoppan med ägghalvor ser lagom nyttigt ut för mig. Det andra vill jag inte låtsas om, bara så du vet!

Sköt om dig och trevlig helg.

Kram Eva-Mari

♥ Fyra årstider sa...

Vad tråkigt att vara sjuk. gott med soppa.
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Så tråkigt att du varit dålig så länge. Hoppas att du blir kry till helgen så att du kan få njuta lite då istället.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Sjabbig men chic sa...

Spenatsoppa med ägghalvor... åh, det älskar jag!!!
Hoppas verkligen att ni mår bra nu.

Kram Lisa

Anna-Lena sa...

Stackars dig! Jag har precis genomgått detsamma. Fick hög feber dessutom så det var en riktig pärs. Smoothie, kakor, soppa...allt ser så gott ut hos dig! Krya på dig nu så att du också kan njuta av det goda.
Anna-Lena

Sussi sa...

Men hoppas ni frisknar till snarast, vår familj åket dit för några veckor sedan... så fy jag vet vad ni går igenom =(
Så mycket gott du bjuder på!
Krya på er, kram Sussi

Sköna o Gröna Ting sa...

Så gó du é Eva, din hälsning värmde ända in i hjärteroten skall du veta:)!!!!
Nu tänker jag lägga mer tid på mig själv, imorgon skall jag tex ut och promenera långt..., väldigt långt!!!
Har inte varit ute och traskat något på hela vintern och det har satt sina spår kaa jag tala om:(((
Oavsett väder så SKALL jag ta mig ut!!!!


Ha nu en skön vecka vännen och så ses vi snart igen!
Kramar till dig
Marianne