söndag 28 februari 2010

Söndag




En lugn och skön helg, förutom att yngsta dottern fick ett magras... Nu har halva familjen åkt på det, vi får se om de andra klarar sig. Så härligt med snö som smälter, äntligen lite kramsnö så man kan få till snögubbar!

Bilder från förra helgen, skaldjursstuvning i pajskal och hembakat bröd!




Denna helg blev det bröd med valnötter och russin, chokladbollar och very big muffin ;-D , jag hade bara tre ynkliga muffinsformar hemma så jag hällde smeten i en sockerkaksform i stället! Gott med rivet apelsinskal och hackad mörk choklad i.






I morgon börjar tjejernas sportlov! Vi får se vad vi kan hitta på för något roligt :-)
Ha det så bra, kram!
***

8 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så mumsigt det ser ut. Hoppas att ni blir pigga snart.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

hönemor sa...

Hej du, och du har energi till att baka så mycket gott, vad går du på? Jovisst tösera är så välkommna. Puss o kram.

Majas skafferi sa...

Hej! Vad fint uppdukat det var med aiit läckert! Riktigt somrigt såg det ut! Smart med den "stora" muffinsen..:)
Ha ett trevligt sportlov!

gulle hexan sa...

hallojs..:) vilka kalasbilder..så gott allt se ut..

önskar er ett skönt sportlov..
kram

promenader på landet sa...

Hej vännen! Så mycket gott du visar helst brödet! Hoppas ni andra håller er friska och ha en jättebra vecka! Stor kram Maria

Helena Ljunggren sa...

Bilderna fick mig att drömma mig bort till vår och sommar :) Det ser väldigt mysigt och gott ut!

Sussi sa...

Så mycket gott du visar, jag blir riktigt sugen såhär på kvällskvisten.
Hoppas ni alla kryar på er och får ett skönt sportlov!
Kram Sussi

Sjabbig men chic sa...

Jag fattar inte vad mycket gott jämt. Skulle jag bo hos dig skulle jag inte behöva ha några skor utan jag skulle behändigt rulla ut genom dörren!

Kram lisa