söndag 18 april 2010

Söndag





Svårt att få tid till bloggen så därför blir det många bilder på en gång :-) Bakandet fungerar som lite terapi, men har äntligen fått tid till läkarbesök i Göteborg. Får se vad han säger och när det är tänkt att operationen ska ske. Var på en underbar musikal igår, "The last five years" med Hanna Hedlund och Christoffer Wollter. De var fantastiska på att sjunga och trollband mig , fick "masa" på sittplatsen när det gjorde för ont att sitta rakt. Kom på att om jag tog av mig skorna kunde jag sitta på knäna, tur att min arbetskamrat Y förstod varför jag höll på som jag gjorde ;-D


Goda kakor, recept från ica.



Vi fick avliva vår lilla Ida, yngsta dotterns marsvin. Hon fick en vacker begravning.


Vi har äntligen fått tummen ur och köpt en hammock och nya utemöbler! Banan och chokladmuffins smakade gott i de nya möblerna ;-)


Har öppnat förpackningen med de fina formarna, ibland är det bra med tråkigheter för då får man upp ögonen för det vackra i livet :-) Använd fin porslin, ät gott och se det vackra i vardagen!


Äldsta dottern fick feber i slutet av förra veckan, vi piggade upp oss med en smoothie gjord på banan och yoghurt och blåbär. Toppade med lite glass och bär. Som tur var gick febern och huvudvärken snabbt över, och hon var redo för marknaden i går. Fyndade en påse med klubbor säkert tolv stycken, fyllde en påse med diverse godis för 30 kr gjorde hon! Lillsyrran som gick med pappa var smått avundsjuk kan jag lova ;-)



Bakade med barnen, en kladdkaka med topping av : krossade marknadspolkagrisar, choklad och pollygodis! Söndagens efterrätt är räddad ;-)
Kram!
***


8 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej vännen skickar alla mina tankar till dig och hoppas du får besked snart! Vad mycket gott du bakat jag blir sååå fikasugen när jag kikar in hos dig! Må så gott stor kram från Maria

Lyktor och Tyg sa...

Hoppas det ordnar sig bra med det du har framför dig.

Så mycket smaskigt du visar.
Kram Kristina

hönemor sa...

Hej du, det såg väldigt gott ut allt du har bakat, hälsa tösera och tacka för marknadskaramellerna. Puss o kram.

annika sa...

Oj så jobbigt att gå och vänta på en undersökning och någon form av besked. Jag håller tummarna för att det går att ta bort och att du slipper ha ont.
Kram annika

Anonym sa...

Du är verkligen positiv fastän du har svåra saker framför dig! Och du har så rätt... det är då man verkligen ser och värdesätter det lilla och oftast självklara i tillvaron. Hoppas du får ha det bra och att det onda snart blir "åtgärdat".

Kram min vän.
Eva-Mari

Hanna - Bakfnatt sa...

Du verkar ha en sådan otrolig styrka, för att inte tala om förmåga att ta vara på sådant som många förbiser! Jag blir berörd av dina ord och hoppas att värk och orsaken till värken försvinner inom kort! Bakverken ser goda ut och det låter underbart att avnjuta dem i en hammock! Kram Hanna

gulle hexan sa...

håller tummarna för dig..:)
vilken härlig kladdkaka..så kul dekorerad även:)
kram

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att allt går bra för dig. Så mycket smarrigt gott du bjuder på via bilderna.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis