måndag 8 november 2010

Måndag


Har varit hemma en vecka nu. Så otroligt skönt att ha klarat av strålbehandlingen! Trist att kroppen gör ont men det gäller att balansera vila och aktivitet och det är bland det svåraste tycker jag. Hjärnan vill mer än kroppen orkar än så länge... Barnen i skolan och maken på nya jobbet, så Diva och jag får rå oss själva. Korta promenader i det vackra vädret är mysigt i vovvens sällskap. Vill göra en krans till dörren, men det får bli till helgen om jag får med familjen ut i skogen ;-) Bakar lite mer måttfullt nu, igår blev det rulltårta! Med grädde och fruktsallad till blir det festligt, och med trevligt besök från både barndomsvän med fam. och mor o far så gäller det att ha fika på lut. Nu ska jag pyssla lite med papper, lim och paljetter. Kram!

1 kommentar:

Lovisa sa...

Hej söta du !!

Ja jag går å får hjälp för min depression, det e tur dom finns annars skulle livet nog vara ännu tyngre...

Å just nu är jag opererad i knäet å är beordrad att ligga i sängen mesta tiden så dagarna är låååånga vill jag lova ... ( men fuskar ibland men dt e inte värt )
får inte köra bil heller .. så bara ligga å vänta på att dagarna ska gå -

å jaa det e såå viktitg att göra nått ha nån hobby av nått slag men nu efter fler år av sjukdomar så börjar mina idér ta slut tyvärr ...
suck !!

Men men bara å hänga med !!

Ååå ser du avklarat strålbehandlingen såååå skönt för dig !!! :)

kram på dig !!