torsdag 24 december 2009

God jul!



"Nu är det jul igen, och nu är det jul igen...." Jag pendlar mellan olika känslor, igår var jag ledsen och gråtmild för min kära kollega ska gå på föräldraledighet och det är ovisst om vi får jobba ihop igen...
men idag är jag strålande glad! Vet ni vad (maken ) Tomten gav mig i julklapp? Jo, en helt underbar Kitchen aid! Jag har pussat och kramat den flera gånger, så mycket kul vi ska ha ;-)



Hi,hi och jag som anklagar maken för att vara prylgalen! Nu är potatisgratängen i ugnen och skinkan är klar så jag får ta mig samman och fixa dukningen innan familjen kommer. Vi tjuvstartade julen igår med svärmor och B. , vi åt julgröt och skinkmacka och öppnade paket! Vi fick ett våffeljärn, så bra för det andra har jag slängt ut ( sist jag skulle steka fastnade all smeten i skrutt järnet!) och barnen fick varma, snygga ytterkläder!

Syns dåligt på bilden, men de sötaste örhängen jag äger fick jag av Lång- E. Så fina, vill aldrig ta dem av mig! Tack också Y. för chokladen, du vet vad jag är svag för!


Ja, så har jag ju hunnit baka lite också...





Fick smaka en supergod cheescake för ett tag sedan, hoppas släkten gillar den lika mycket som jag för det blir efterrätten idag. Bild och recept kommer...

Önskar er alla en riktigt god jul!
Kram Eva.
***

11 kommentarer:

gamla skolan sa...

Grattis till din nya Kitchen aid !
Jag har också en sådan ,fast min är cremefärgad . Önskar dig en riktigt god jul ! Kramar Susanne / den gamla skolan

hönemor sa...

Hej du gumman min, tusen tack för igår allt smakade så gott, och mätta blev vi, åt bara en skinksmörgås på kvällen. Puss o Kram.

Majas skafferi sa...

Hej! det var en julklapp som heter duga det! Kan tro att det blir ÄNNU mer bakat nu.. :)
God jul och God fortsättning!

Trollmor sa...

Den julklappen hamnade verkligen i rätta händer :-)
Jag har också en Kitchen Aid, en ytterst trevlig röd sådan.
Önskar dig en mysig jul!
Julekramar Trollmor

Ullis/Leva på landet sa...

Stort grattis till din önskade julklapp. Så gulligt av din make. Jag blev också rejält överraskad och fick en egen laptop.

Ha en bra fortsättning på julen,
Kram Ullis

promenader på landet sa...

Hej Eva och nu ska det bli bakning förstår jag! Vad glad du måste vara för din Kitchen Aid! Kram Maria

annika sa...

Hej! Här var det bakningstema. Kul att få en sån fin julklapp. Hoppas att du har använt dig av din fina Kitchenaid. Jag är nyfiken på vad det blev?
Kram annika

Ingmarie sa...

Att du blev glad går inte att ta miste på!

Gott Nytt Bakår!

Sjabbig men chic sa...

Tänk att du fick en kitchen aid!!! Fantastiskt roligt ju.
Jag önskar dig en riktigt god fortsättning!

Kram Lisa

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen Eva..., har du fått en Kitchen Aid.., vad avis jag blir nu!!!!
Har du hunnit använda den ännu?
Nu kommer du väl att baka ännu mer än vad du redan gör Eva:)

Vill önska dig ett GOTT NYTT ÅR och ta väl hand om dig i kylan.., brr!!!

Massvis med kramar till dig....
Marianne

Anonym sa...

Gott nytt 2010 önskar jag dig.

Kram Eva-Mari