söndag 6 december 2009

2: advent


Så var det dags för fredagsfikan på jobbet, alltid lite svårt att välja vad man ska bjuda på... Denna gång blev det "Gretas kanel kaka" med en ny twist nämligen kolasås med valnötter! Gott i gott gott! Utifall det inte skulle räcka bakade jag även en favorit, "Cheesecake med lingon-spegel".


Arbetskamraterna sa att det smakade gott och ville ha recepten, så det är bara för mig att skriva ner och dra kopior :-)


Dessa fina glasunderlägg fick jag som julklapp från "okänd" arbetskamrat! Vi brukar ta med varsin julklapp för 50 kr. till sista apt före jul och så äter vi gott tillsammans. Se så fint de matchar filten på fotöljen :-)


Denna fina present fick jag och de andra "fröknarna", av barn och föräldrar efter vår Julshow härom kvällen. Vi sjöng och dramatiserade jullåtar och bjöd på lussekatter och pepparkakor som våra duktiga förskolebarn bakat.
Ha en härlig vecka!
ps. döttrarna har idag klarat graderingen till rött bälte! Grattis på er sötnosar!
***

15 kommentarer:

annika sa...

Oj så mycket gotter ni smaskar i er på apt. Kakorna såg verkligen smarriga ut. Trevligt då man gör det lite extra mysigt.
Hittade din blogg i dag och det var trevligt. Tittar in fler gånger.
Ha det så gott
annika

hönemor sa...

Hej du, va mycket gott du bjuder på, lingonkakan skule jag gärna smaka på. Puss o Kram.

Sköna o Gröna Ting sa...

Aaaa..., så fin juleklapp du redan fått, tidig julafton för dig!
Tack snälla för din värmande hälsning idag, du har så rätt så!
Jag ger INTE upp min dröm men försöker inse att den uppfylls inte i morgon..., det får ta sin lilla tid.
Nu skall denna trötter hoppa i säng så jag önskar dig GOD NATT!!!

Kram kram

Huset vid ån sa...

Vad duktig du är som bakar så mycket gott! Nu blev jag fikasugen....Ha en bra dag! Kram Therese

gulle hexan sa...

helt gudomliga bakverk!!
ahhhhg jag vill åxo smaka ..
snälla snälla.. kan vi få recept på dessa läkerheter??
kramm

Sköna o Gröna Ting sa...

Visst saknar man dom.., dom var så enkla och ställde inga krav på en så därför var dom så lätta att älska!

Jo då, bullarna gick allt ner, blev nog till och med en för mycket.
Det är ju så himlans gott med nybakt och massvis med smör och en gó ost på.., mmm!

Nu skall jag snart ge mig för denna dagen, den har varit händelserik och jag kommer att sussa gott.
Hoppas du oxå kommer att sova gott.

God natt kramar till dig....

promenader på landet sa...

Vad jag blir fikasugen, när jag kikar in hos dig! Din Cheesecake ser jättegod ut! Ha det så jättebra! Kramar från Maria

Majas skafferi sa...

Hej! Oj, vad du bakar och står i jämt! Arbetskamraterna har tur!Cheesecaken skulle jag gärna provsmaka.. fina lussekatter har ni fått till också, våra ser alltid ut som oformliga "valrossar" ;)
/Ha det bra!

Sjabbig men chic sa...

Me Gud vad gott det ser ut. Lyckliga dina arbetskamrater. Det är bara att slänga ut vågen.
Och du stort grattis till döttrarna!

kram Lisa

Huset vid ån sa...

Hej Eva! tack för din gulliga kommentar hos mig...Kul att du tyckte om den! Du är varmt välkommen tillbaka! Många JulKramar Therese

Sköna o Gröna Ting sa...

Tjingeling i stugan!
Skickar dig en stor härlig torsdagskram....

Jag är på kramhumör idag och då är det bara att dela med sig, eller hur?!?!?

Ses snart igen...
Marianne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojsan!!
Så kul du ville va med på min tävling!!
Muuums vilka smarrigheter du bakat!! ser ju ljuvligt ut!1

Kramis Millan ♥

Annika sa...

Alltid full fart på vispen här ser jag... smarrigt.... kikar in för att önska dig en härlig lussehelg... Kram Annika

AkH sa...

Åh, vilken god kaka- ser riktigt smaskig ut! Ha en skön helg och en fin advent!
Anna-Karin
hemochting

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt med fredagsfika, skulle vara något för oss på jobbet också.


Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis