tisdag 15 december 2009

Tisdagskväll


Nu fick jag en liten stund för mig själv :-) Kalas i omgångar och luciafirande varvat med mycket jobb... Tiden bara rusar iväg för tillfället, hoppas det lugnar ner sig snart! Julen närmar sig med stormsteg, lite julklappar kvar att handla och julmaten ska ju fixas.


Det var kul att göra äldsta dotterns födelsedagstårta, som dekoration ville jag ha marmorerad choklad kant. Några hallongrottor och limpor med torkad frukt och fibrer bakades på köpet :-)







GRATTIS SÖTNOS!
Ha det bra, nu ska jag kika runt till andra som bloggar!
***

11 kommentarer:

Annika sa...

Pust... här bakas inget på köpet här inte...:) men det ska bli lite mera pepparkakor imorrn av deg som blev över efter husbaket.... tårtan blev jättefin o jag skickar ett litet grattis till födelsedagsbarnet...:) Kram Annika

promenader på landet sa...

Hej Eva! Vad mycket gott du har bakat jag älskar Hallongrottor! Visst är det mycket nu innan jul hoppas du liksom jag får lite ledigt i mellandagarna! Må så gott! Stor kram från Maria

Birgitta sa...

oj oj vad gott det ser ut.
Ha det så bra..Björklyan

hönemor sa...

Hej du gumman min, tusen tack för senast, allt smakade så gott. Puss o Kram.

Sjabbig men chic sa...

Ja,grattis! Och den där tårtan hade jag gärna satt tänderna i. Oj, vad den ser god ut!

Kram Lisa

Sköna o Gröna Ting sa...

Eva, Eva Eva.., du ´e ju en jäkel på att baka!!!
Gillade marmoreringen på tårtan, fräckt.
Ditt bröd såg makalöst gott ut, då jag bakar allt bröd själv så är jag en sådan jobbig receptsamlare.., finns det att tigga till sig måntro?:)

Igår bakade jag saffransbullar och dom var SUPERGODA, receptet hittar du som ett inlägg för dagen, om du blir sugen på att prova.

Ha en underbar dag Eva...
Kramar till dig
Marianne

gulle hexan sa...

god afton :)
åå vad mycket gott gott du bakat!!
du är så duktig!!!
kram

Ullis/Leva på landet sa...

Mmmm så mycket gott. Tur att det bara går att titta på det annars skulle man snart vara väldigt rund.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Sköna o Gröna Ting sa...

Du har rätt Eva.., man tager vad man haver recepten brukar bli dom bästa!

Jag skall försöka ge mig på vörtbröd i morgon, första gången och jag hoppas bannimej att jag lyckas.....
Nu har jag precis avslutat julgodisbaket och jisses vad mycket det blev, det var ju inte riktigt tänkt att det skulle bli så många sorter.

Den smälta chokladen tog aldrig slut så jag har varit kreativ attans och just..., man tager vad man haver har kommit til nytta!

Ha en underbar jul nu Eva och lova att du tar väl hand om dig.
Massvis med kramar till dig...
Marianne

Ingmarie sa...

Vill bara önska dig en riktigt GOD JUL!
...Den tårtan skulle passa utmärkt här på köksbordet!Mmmmmm

Ullis/Leva på landet sa...

Kikar in för att önska dig
♥♥♥ GOD JUL ♥♥♥
Kram Ullis