lördag 27 mars 2010

När tiden räcker till...


Oj, vad det blir långt mellan inläggen! Har dragit igång med utv.samtal på jobbet så det blir långa arbetsdagar. Och när det är svårt att hinna med familj, hem och sig själv ;-) så får bloggandet ligga i träda... Men bilder brukar jag samla på mig, kameran finns alltid inom räckhåll ;-D och bakning är en fantastiskt rolig hobby :-)



Har fastnat för två supersmarriga recept: Dumlenoblesser ( Bagarstugan ) och Morotskaka. Har faktiskt bakat dem flera gånger på sistone..." Fredagsfika "på jobbet, till en arbetskamrat som fått bebis, till gästerna förra helgen och denna helg blev det en morotskaka . Tro nu inte att jag äter upp allt själv, nej det kommer alltid trevligt besök som man kan bjuda på fika som tur är ;-)

Ja just det , muffins och bullar har vi hunnit med också...
De stora bullarna har döttrarna bakat själva, jag håller mig till normalstorlek på mina :-D Duktiga tjejer som tog "hand om " degen när mamma utmattad la sig på sängen... Just nu längtar jag efter långledigt , sovmornar, smärtfri rygg och ett nytt jobb åt maken! Drömma kan man ju ;-)
Ha det bra, kram Eva.
***

6 kommentarer:

Annika sa...

Mums vilka godingar.... tur att det inter går att äta via datorn..:) Kram Annika

promenader på landet sa...

Hej goa bloggvän! Jag känner också så ibland att man inte hinner med bloggen riktigt, men så får det vara. Vad mycket gott du har bakat jag blir riktigt fikasugen! Må så gott kram Maria

Sjabbig men chic sa...

Fantastiskt gott ser det ut. Vi ska ha lite gäster på fika idag men jag och Gry som hade ambitionen att baka tittade på varandra och köpte färdig tårta. Som vi har hottat upp lite. Så blev det här. Skulle gärna bjuda på dina delikatesser.

Kramis Lisa

Hanna - Bakfnatt sa...

Mums vad gott allt såg ut!!

Anonym sa...

Dumlenoblesserna var underbara!! Tänker på dg och saknar dg och dtt fka. Ha det gott!
Kram Eva

Sjabbig men chic sa...

Jo, sörru. jag trycker ner alt sen trycker jag samtidigt på frågetecknet och trean som är till höger på tangentbordet. Då går det finfint ♥♥♥

Kram Lisa