onsdag 8 juli 2009

Onsdag

Hjälp! Vi får knappt plats på baksidan längre. Som tur var, var det inget flygande tefat...men var det nödvändigt att köpa en så stor modell...barnen har sysselsättning och jag har också hoppat lite grand. Minns hur kul vi hade i mitt barndomskvarter, en grannfamilj hade en gul studsmatta som vi tyckte var jättestor då...man kunde hoppa i timmar tillsammans :-)


Kunde inte hålla mig från att baka igår. "Hunnekakor" med chokladsmak och vanilj sockerkaka som jag vispade ihop med mitt loppisfynd! Sedan hade vi kafferep under paviljongen, med finaste kaffekannan så klart! Jag älskar tv serien "Skenet bedrar", brukar identifiera mig med den fisförnäma Hyacinth ;-) när jag inte leker Leila förstås ;-D





Idag har tiden bara runnit iväg, försökte bränna några kalorier med en joggingtur i morse och sedan har jag diskat, tvättat och lagat mat mest hela dagen. Men en sak hann jag med, gjorde en liten flaska röda vinbärssaft! Smakade gudomligt gott :-)










Jag och modern gjorde vattenbad i cement på rabarberblad igår, väntar ivrigt på att få se hur det gick...

***

11 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej Eva! Vad gott ditt fikabord ser ut med massor av gott fikabröd! Ser att dina vinbär också har mognat, vad bra! Jag har varit hemma hela dagen barnen har haft varsin kompis så jag har lagat mat, diskat, plockat fram fika.... ja du vet... Ha det så jättebra! Stor kram från Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Så ni har också fått en sådan där fuling i trädgården *s*. Så gott det ser ut med allt gott fikabröd. Har också tänkt att gjuta rabarberblad men har inte hunnit än.

Kram Ullis

Sjabbig men chic sa...

Jag gillar också Skenet bedrar. Fabbe och Gry med för den delen.Och min mormor älskar den serien.
Vi har förpassat vår studsmatta till baksidan av huset nu. Tack och lov.

Kram Lisa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

tack såå, för din fina hälsning!!


hihi..där ser man...ungarna ääälskar att hoppa...helt klart bästa leksaken!!!
Kram Millan ♥
TREVLIG HELG!!!!

Inas sa...

Hej Du!
Va kul med studsmatta, klart att man ska ha en sådan om man har plats, det är ju några år sen så kan man plantera där när barnen flyttat hemmifrån... =0) Vad duktig du är att du hinner... Ha en trevlig dag många kramar In

gamla skolan sa...

Vad du är flitig med att baka , ser så smarrigt ut ! Jag har sagt här hemma , att jag inte bakar förrän vårt kök är renoverat , och det skall bli snart , så tills dess blir det köpebröd ! Kramar Susanne / den gamla skolan

hönemor sa...

Hej du gumman min, jag har vänt på cementen och plockat bort bladen, det ser jättebra ut, du kan hämta dom idag, ta med en hunnekaka till mig om du har kvar. Puss o Kram.

Sköna o Gröna Ting sa...

Kära Eva.., vad flitig du är.., joggar, bakar och saftar!!!
Kakorna du bakat med ditt fina loppisfynd måste ju bara ha smakat himmelskt, såg super gott ut.

Hoppas vi får se "rabarberfatet" när det blir klart...

Ha det gott och var rädd om dig!
Kram kram
Marianne

gulle hexan sa...

heej:)
åå vad du är duktig på att baka..
det ser så läckert ut!!
jag vill åxo ha en sådan fin pärongrön skål som du har..:)
jag håller utkik efter sådan..men inte sett någon..
vilken underbar färg din saft fick.. jag ska själv koka lite svarta vinbärs saft ..
tack för alla fina fotos man får se..
kraaam

lolla sa...

hejsan
vilket härligt fika kalas ni hade med finaste kaffekannan :-)
perfekt handvisp såg jag på fotot.
Jag har åxå i dagarna gjort ett fågelbad i cement av rabarberblad...foton kommer bara det jädrans väderet slutar av...
kramar lolla

Mamms sa...

Du är så oerhört inspirerande och huslig ycker jag. Önskar att jag hade samma tid. Du verkar vara så mysig person och ha så mysigt hemma.
Ha en bra söndag!
Kram