torsdag 2 juli 2009

Veckodag?

Jag tycker så mycket om rosor, skulle vilja ha en riktigt stor trädgård med massor av olika rosensorter! Men eftersom jag ej har det får man vara glad för det man har :-)



Den här har frösått sig själv och jag har inte klarat av att ta bort den, den börjar bli riktigt stor...


Min lilla "örtagård" växer så fint, lavendeln har börjat blomma lite smått. Köpte denna skylt i Ullared.


Jag har lite svårt för orange, men här tycker jag faktiskt att det var snyggt. Tagetes och krasse som barnen sådde själva i våras.



Vi plockade med oss lite stenar efter en badtur härom kvällen. Blev inspirerad av andra bloggerskor och letade upp en fin textsort som jag härmade. För att inte tuschen ska regna bort lackade jag dem. Återanvände fatet till en kruka som maken lyckats ha sönder :-( Man får göra det bästa av situationen ;-)




Här ser ni ett av våra semester projekt. Trappen ska målas, vi har tröttnat på furu...Maken har varit duktig, slipat och grundat med vit färg. Jag väntar ivrigt på att se det färdiga resultatet, men det dröjer nog... bilen gick före och jag orkar inte slipa mer i värmen.



Vi har lite jordgubbsplantor på tomten, endel har rymt från jordgubbslandet men det gör inget för de ger mest skörd! Det gäller bara att ta dem före fåglarna!




Syrran ringde i morse, jag hade tomt på fikabröd i frysen så det var bara att sätta igång med bullbak. Hade visserligen tänkt göra det ändå, men lite senare...det är bra med en spark i ändan ibland har blivit så slö i värmen ;-) Oj vilket långt inlägg det blev, men det blir ju så långt mellan dem så det gör väl inget...




Ha det bra!
***

9 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Visst är det vackert ute nu även om det kunde vara lite svalare... Smarrigt med bullar!

kram Mia

Majas skafferi sa...

Hej! Vilka fina stenar med text!
Trappräcket kommer bli snyggt! Jag själv är i det närmaste "allergisk" mot furu ;)(vi har lite furutak här och där) ..obs! inte alla träfärger menar jag, utan typ lackad furu som drar åt orange..
Heder åt dig som drar igång bullbak i värmen!!

Inas sa...

Hej Du!

Vad sugen jag blev på bullar.. aj aj... men det är gott...Rosorna var fina, skulle vilja ha några själv, ska läsa på lite om dem... (har inte gröna fingrar) Det får inte vara mycket jobb med det jag ska ha i min trädgård. Vi åt jordgubbar i kväll och det var så gott i denna värme men det är härligt, fast det får gärna komma lite regn. Ha det så bra goa kramar Ina

lolla sa...

hejsan
Ullaredan var toppen,känner igen den söta kryddpinnen med lavendel på,jag letade en med gräslök på men tji fanns inte.
Snyggt det blir när ni målar trappen,det gjorde vi höstas åxå är så himla trött på all furu fi haft...
kramar lolla

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Heej Eva!
Va glad jag blir för dina rara kommentarer!! Skäms på mig som inte hinner kika in och lämna ett par rader tillbaka, ska försöka bättra mig.

Nu har jag fått in ett par blomster bilder, gick tillslut..pust.

Va smarrigt med bullar & jordgubbar. Tummen upp till dig som orkade baka i denna hetta =)

Trevlig Helg tjejen!

Kraaam från Benita

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ååå sååå sommrigt!!!!
!! Tack för din rara hälsning!


~♥Trevlig Helg Millan♥~

promenader på landet sa...

Jag tror jag tar mig en bulle tack! De ser jättegoda ut! Vilka fina stenar du har gjort! Vi skulle också behöva måla vår trapp jag ser ju nu så fin er blir i vitt! Ha det så gott! Kramar från Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Ni har lite att göra med målning ser jag. Passar ju bra att göra när det inte är så varmt. Så fina dina stenar blev. Är ju så kul när man kan de små knepen *s*.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Speja sa...

Vilka sommarfyllda bilder du bjuder på! Härligt! Jag älskar mina buskrosor som doftar förföriskt gott just nu, särskilt om kvällen.

Ha det fint!
Kram
Speja