onsdag 29 juli 2009

Kanononsdag


Det blev en "kaktus" till syrran i 30- årspresent, och pengar naturligtvis :-) Bloggandet har legat på is, mycket annat som händer på sommaren.



Vi har liten trädgård men lyckas få bär och grönt att frodas och ge riklig avkastning. Jordgubbar, hallon, smultron och svartavinbär räcker till både saft och pajer.



Såg ett liknande cementblad i ett skyltfönster i Göteborg i går, det kostade 398 Kr ! Hihihi mitt var gratis :-)



Var på dop i lördags. Jättefint ordnat i kyrkan och efterföljande fest i församlingshemmet! Denna psalm var nyskriven berättade prästen, jag tror det var Py Bäckman som skrivit den...


Vi besökte Liseberg i går! Ett spontant infall som delades med många andra, sååååå mycket folk och långa köer...Men trevligt sällskap och underbart vackert väder gjorde att det var kul ändå.



Fina planteringar har de överallt, vill gärna tillbaka snart igen för det är mysigt att bara promenera runt och njuta av vackra miljöer. Men barnen vill ju helst hinna åka så mycket som möjligt, och det kan man ju också förstå.

Idag fick jag efter mycket besvär med mig barnen ut i skogen. De har blivit så bekväma av sig och har svårt att uppskatta naturen och dess skafferi. Mamma var också med, det är hon och pappa som "lärt" mig tycka om skogen. Så jag hoppas tjejerna kommer uppskatta det tillslut de också :-) Men spindlar och myggor var ingen hit enligt yngsta dottern...:-D



Fick tag på riktigt mycket blåbär. Det fick bli pannkakor med blåbärssylt när vi kom hem.






Det blev ett långt inlägg, puh! Nu är klockan snart läggdags, ska med tåget i morgon bitti och träffa en vännina i K-stad. Det ska bli så kul, hinner inte ses så ofta nu för tiden. Som avslutning visar jag en tjusig bukett som maken inhandlat. Ni skriver bara "kärlek" på inköpslistan så kommer det strax en sådan här! ( Har man riktig tur kan det slinka med en god choklad ;-)


***

4 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Skogen är toppen! Blåbär är toppen och du är toppenduktig som har gjort det där cementbladet!

Kram Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket ni har hunnit med. Gillar dit cementblad. Blir ett här nästa år också. Tack så mycket för tipset. Tror ju förstås inte det kommer att funka på maken men ett försök duger ju.

Kramar Ullis

Anonym sa...

Sa du att du skrev kärlek på matlistan? Hmmm... det ska jag försöka... fast, om han den praktiska, fattar? Njaa... jag provar!!

Kram Eva-Mari

Sjabbig men chic sa...

f´låt då! men du vet den här helgen gör du nog bäst i att ligga på armen. På måndag kan du ge dig själv lite space igen.;) För övrigt så är det en riktig krupphelg nu i helgen också. Tur att jag finns med mina upplysningar eller hur?

Kram Lisa