söndag 20 september 2009

Söndagkväll

Chokladtryffeltårta

Har gått med huvudvärk i några dagar, inte kul. Trots det har vi haft trevligt besök av släktingar och kalasat på god mat och såklart kaffebröd. Orsaken den här gången var makens 41- års kalas! Han är inte den lättaste att ge presenter till, jag kan inte mycket om datorer och annat tekniskt... men vet att han gillar kålpudding så det fick bli en stor form med det och ett klämkäckt grattis kort som äldsta dottern själv inhandlat ( så stolt över att få cykla till affären själv!) som vi "fyllde" med pengar :-)

Lingontoscakaka


Plommonpaj

Har fotat lite i trädgården. Nu börjar det se trist ut men än finns det blommor som sprider skönhet och glädje runt sig.






Vi fick sätta oss vid uppdukat bord i morse. Det var döttrarna som fixade så fint med frukosten! Smakade gott med svärmors smörgåstårta även till frukost ;-)


Ha det bra alla goa bloggare och andra som läser/tittar in på min blogg :-)
***



13 kommentarer:

Anonym sa...

Så härliga döttrar du har som fixar frukosten! Och smörgåstårta, mmm. Förretsten så visar du så smarriga saker i ett kör... jag m å s t e hålla igen nu efter några kilo för mycket från veckan på Kreta. Suck!!

Kram Eva-Mari

promenader på landet sa...

Hej Eva vad många godsaker du bjuder på i dag, jag blir hungrig.... Goa döttrar du har som bjuder på frukost! Hoppas huvudvärken är bättre i dag! Kram från Maria

Vardagens guldkorn sa...

Smaskigt fika å lyxig frukost, härligt! Hoppas du får en bra vecka! Kram Linda

Unknown sa...

Ohhså mycket härligt det var att se här! Tårtan och kakorna ser underbara ut. Blir riktigt sugen :-)
Det är inte roligt att gå med huvudvärk. Det tröttar ut och drar kraft. Hoppas snart du är återställd och känner dig pigg igen.
Tack snälla du för dina uppmuntrande rader i min blogg. Du ska veta att de värmer!Hoppas och önskar dig en fin och varm vecka på alla vis.
/Kram Karin

Sjabbig men chic sa...

Oj, den där chokladtryffel tårtan ser underbar ut. Och maken har god smak. Kålpudding is to die for.

Kram Lisa

Lyktor och Tyg sa...

oj oj va mycket smaskigt du visar. Jag som inte äter sånt just nu..mmm så smarrigt, men samtidigt är jag så nöjd att jag mår bättre i magen just nu.

Så fina bilder från trädgården du viar.
kram Kristina

Majas skafferi sa...

Hej! himmel vad du bakar! Pajer och annat..det ser smaskigt ut!
Det är inte riktig höst än heller, av dina trädgårdsbilder att döma!
Ha en fortsatt bra vecka!

Annika sa...

Mums vad mycket gott du bjuder på....:) int ebra för livremmen..:) o du mormorsrutor ä inte alls svårt att virka om man virkat lite förrut..... bara testa du..::) Kram Annika

gulle hexan sa...

hallojs där.:)
jag grattar din gubbe i efterskott. de fick bli kålpudding här åxo.
åå du är helt fantastisk!! helt otrolig på att baka.. åå jag blir så frestad.. så mycket mumsigt du dukar upp.
vilka fina blommor du har i din trädgård.. svansblomman ser jätte rolig ut..:)
kram kram

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs o go kväll!!!
Men sååååå gottigt .FY SKÄMS PÅ DIG..fresta en dietande kvinna såå;))
hmmm sååå gott det ser ut!!

Ha en fin vecka ☺
Kramisar ♥ Millis

hemtrevnad marie sa...

Å, himmel...här törs man knappt kika in...jag blir såååå fikasugen!!
kram på dig lilla konditorn!!

Ingmarie sa...

Att få kålpudding när man fyller år måste vara som att vinna högsta vinsten!Det är nog det godaste jag vet.....Tänk när jag får tillbaka mitt kök!!!

Ha det toppen på alla de vis!

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina blombilder. Har ju alldeles glömt bort min kärleksört. Hade tänkt att sätta den i en kruka vid trappen. Så mycket gott du hade gjort till kalaset.

Ha det bra!
Kram Ullis