lördag 26 september 2009

Sköna helg!


Maken tog med tjejerna på en tur till Grytis i går ( kommer hem i kväll), jag kom hem från jobbet till total tystnad. Inte helt fel ibland ;-) Fick anstränga mig hårt för att inte börja städa och plocka med en gång, nu ska här njutas av egentid! Läste inredningstidningar, mumsade på kexchoklad och tog ett skumbad! Det kallar jag lyx i vardagen! Badmadammen " Asta" har jag fått av mamma, vi njöt i fulla drag av den härligt krämiga olivtvålen jag och "Asta" ;-)



Nu rycker det i ordningsmänniskan, så det får bli ett varv med snabeldraken och dammtrasan!
Kram på er!
***

18 kommentarer:

Åsa sa...

Vilken lyx att få ta ett skumbad, äta godis och läsa tidningar.

Kram Åsa

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt att få ha en sådan dag. Blir lätt så att man ska passa på att röja när man kan. Har också svårt att låta bli det.

Kramar Ullis

Sjabbig men chic sa...

Hahaha, Asta är jättesöt men min Asta är ännu sötare. Gry heter Asta i mellannamn förstår du.

Kram Lisa

promenader på landet sa...

I bland måste man rå om sig själv och ta hand om sig lite, det vinner man på i längden tror jag! Ditt bad ser sååå skönt ut! Ha en bra vecka! Kram från Maria

hönemor sa...

Hej du gumman min, det såg skönt ut med skumbad. Nej du, det blev inga pengar på boyen. Kram o Puss.

Sjabbig men chic sa...

Men NEJ din toka! Det är klart att jag inte tog illa upp.

Kram och kram
Lisa

lolla sa...

vilka härliga biler och vilket skum... wow....
Fin Tilda du hade som hängde vid badkaret.
kramar lolla

Vardagens guldkorn sa...

Å vad härligt! Dit är jag på väg... ner i badet alltså. Så fort dottern är klar i badrummet efter fotbollsträningen och barnen har lagt sig ska jag sjunka ner i badet, tända ljus och läsa en inredningstidning som kom med posten idag. Vardagens små guldkorn ;0)
Kram på dig!
Linda

Ingmarie sa...

Skumbad o en go tvål det är lyx det!
Att maten sedan står serverad gör ju inte saken sämre,vilket jag påpekat för gubben måååånga gånger!

Kram från mig

Anonym sa...

Inte mycket jag saknar i mitt liv. Men ett BADKAR!!! Oj, så härligt att få krypa ner i lite bubbel! Suck.

Kramar Eva-Mari

gamla skolan sa...

Låter som en skön och avkopplande em . Det gäller att passa på ! Kramar Susanne / den gamla skolan

gulle hexan sa...

åå din lyllos!! badkar!! rena drömmen.. jag önskade jag fick ett badkar så härligt..
du hadde verkligen en go kväll:)
mysigt å skönt!
kramiz

Trollmor sa...

Applåderar :-) Bra där att passa på att ha lite egenlyx tillsammans med Asta. Ser hur skönt ut som helst.
Må så väl,
kramar Trollmor

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs..så skönt deet lät..lite egentid!!!

det var trista anonyma kommentarer..lite påhopp kan man säga...men jag har skakat av mig nu!!!

Kram på dig ♥

Annika sa...

Härligt med lite egentid....men som sagt... snabeldraken o trasan kallar..... Kram o trevlig helg... Annika

Maria sa...

Min vardagslyx är skumbad med härliga produkter från Lush ;-)
Möblerna vart jätte bra i vitt...lite bök att måla dom bara. Fast å andra sidan är det mesta bökigt för mig just nu ;-)
Slipa dom ordentligt då fäster färgen bättre. jag slarvade lite med det på skohyllan så färgen blev bättre på hatthyllan som jga slipade ordentligare.
Lycka till!!
Kram/Maria

Unknown sa...

Kära nån, nu är det alldeles för länge sedan jag var härinne och hälsade på. Skärpning får det bli.:-)
Ohh, va härligt för dig med lite tid för dig själv att kunna göra det där lilla extra som betyder så mycket.Bara få koppla av och njuta. Det är du värd :-).
Ser jättemysigt ut med skumbadet och ljusen.Kan tänka mig att du mådde bra efteråt och resten av familjen kom hem till en piggare mamma och fru :-)
Önskar dig en riktigt trevlig helg nu! Ha det så gott!
/Kram Karin

Lallis - liv och leverne sa...

Åh så härligt:)
Kram Lallis