torsdag 3 september 2009

Torsdag


Oj, vad tiden går snabbt! Jobb, förkylning och borttappad kamera är vad jag kan skylla på, inläggen blir färre men jag brukar läsa andras som bloggar desto flitigare :-) Har förstås bakat lite... Provat lite nya recept, ska bjuda arbetskamraterna på Bagarstugans Lingontoscakaka eller Svärmors bärkakor i morgon. Har ej bestämt mig än, tar nog med bägge sorterna... Hade inga hallon hemma så det fick bli plommon istället. Jag gillar det där med att man tager vad man haver :-)




Ja, det blev lite gott till kaffet i lördags :-) Morotskaka med smaskig topping och rivet limeskal var inte helt fel. Nu ska jag titta mer på Du blir vad du äter ;-D
Ha en trevlig helg!
***

9 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej Eva! Vad mycket gott du bakar, morotskaka är det bästa jag vet! Vi har också varit förkylda i veckan, har haft vab ons,tors men i morgon kör vi igen! Må så gott! Kram från Maria

gulle hexan sa...

hejsan:) du är helt makalös!! otroligt duktig på att baka mycket gott,,,:D
jag blir så avundsjuk..
lingonkakan ser smarrig ut..
jag har provat baka morotskaka,,men tycker att den jag gör blir så för söt!!så den blir inte god.

jag är inte så flitig med blogget själv numera.. det är så mycket runt om som stjäl tid just nu..
kraaam

Lyktor och Tyg sa...

Smaskiga saker som vanligt har du bakat.
Nu kan du kolla vad mannen sa när han såg soffan!
kram Kristina

hönemor sa...

Hej du gumman min, va du är duktig som orkar att baka så môôe gôtt, morotskakan ser verkligen läcker ut. Jag har fått borrelia så jag äter penicilin. Ska du till Mo i môra, jag och Kristina tar oss nog en tur mellan skurarna. Puss o Kram.

Sjabbig men chic sa...

Precis ALLT ser jättegott ut!
Jag hoppas att du har en mysig helg.

Kram Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Hoppas att du är piggare. Är ju många som går och drar med förkylningar nu. Så mycket gott du har på bilderna. Blir så sugen.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Trollmor sa...

Vilket dignande fikabord, mums!
Hoppas att du mår bättre nu.
Här har vi både magsjuka/förkylning efter inskolningsvecka på dagis.
Tack rara du för dina värmande ord!
Ha en skön söndag,
kramar Trollmor

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God morgon!!O tack för hälsning!
ooj vad du bakat!

Ha en fin vecka!
~~~Kramelikramis ♥ Mammamillis~~

Ingmarie sa...

Jag som verkligen avskyr att baka får lust till det när jag ser dina bilder!...Men det blir inget för ugnen står på toan för tillfället.Man riktigt känner lukten av allt det goda!Varför gillar jag inte att baka?Kanske för att det ser alltid ut som vulkanutbrott när jag ska ta ut det ur ugnen.

Kram till dig!