tisdag 8 september 2009

Tisdag


Besökte gårdag på Värmlandsnäs Skördefest i söndags. Jag som gillar att odla och ta upp potatis fick blodad tand när vi såg hur det går till på ett riktigt potatislantbruk. Bodaholmsgård hade provsmakning och bildspel, försäljning av många olika sorters potatis och egen producerade chips! De var supergoda, så tunna och spröda med lagom sälta. En vacker tavla av potatis fanns också att beskåda.


Var på Ikea med maken i lördags. Köpte syltburkar, de är ju så söta och gjorde rårörda lingon.

Har länge spanat in denna byrå. Äntligen blev köpet av! Barnen var hos farmor och farfar så det stora paketet fick precis plats i bagaget + baksätet. Nu ska det bli ordning på tjejernas kläder! Kändes lite vågat att köpa svart möbel, men den nytapetserade fondväggen har svart i sig så vi körde på det. Nu ska vi se på Idol, det är alltid lika kul och pinsamt att se de modiga som ställer upp på provsjungning :-)

9 kommentarer:

gulle hexan sa...

hallojs..:)
vad härligt ditt besök verkade vara på potatisgården..
finfina syltburkar du köpt!!
o sanna mina ord.. du har nu en exakt lika dan byrå som jag:)
fast jag har den i färgen antikbrun.
kul:)
kramm

Majas skafferi sa...

Hej! Den skördefesten skulle jag med vilja besöka! Byrån från Ikea är jättefin, hur ser fondväggen ut?
Ja, på Idol var det -precis som vanligt- några riktigt pinsamma hoppfulla "wannabees"..!

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

God Kväll!
Härligt med skördefast!! Är bilden länst upp gjort av potäter...har sett liknande konstverk gjort av åpplen..coolt!!
Kramis Millis ♥

Sjabbig men chic sa...

Superfin byrå! VA?! Har Idol börjat igen? Jag är nog inte riktigt på banan jag.

Kram Lisa

Vardagens guldkorn sa...

Härligt med rårörda lingon. Man känner sig rik när man kan sylta, safta och lägga in och på det viset fylla skåp och hyllor i skafferiet.
Må så gott
Kram Linda

promenader på landet sa...

Hej och vad mysigt med skördefest! Gott med egen lingonsylt och visst har Ikea bra burkar! Ha en skön kväll! Kram Maria

Sjabbig men chic sa...

Jag önskar dig en jätteskön lördag.

Kram Lisa

Unknown sa...

Din blogg tilltalar mig verkligen! Jag såg bloggens namn i någons blogglista och kikade in. En som förstår att ta vara på det lilla enkla i vardagen och uppskatta det och se dem som mirakel, för det är de.
Jag gläds själv åt det lilla fina som man faktiskt kan hitta varje dag.Det behöver inte vara storslaget för att beröra en.Tack för att du delar med dig utav det!
Fortsatt trevlig helg!
/Kram Karin

Ingmarie sa...

Värmlandsnäs...100 år sedan jag var där!
Gubben har några vänner där.
Ikea är ju eller aldrig fel....

Allt gott till dig!