söndag 15 november 2009

Sköna söndag



Blev firad av släkt och familj igår, kul att bli lite uppvaktad och få presenter! Mamma och pappa gav mig ett par middagar att stoppa i frysen, halsduk och söta tygpåsar och av svärföräldrarna fick jag hårprodukter som passar mitt lockiga och flygiga hår. Vi fikade på nybakade tekakor och så klart kaffebröd :-) Svårt att bara baka en sak, så det blev lite av varje. Svag för marsipan och choklad...





Vi har satt upp hyllplan i köket, ville ha en lantlig känsla och chans att kunna se favorit porslinet varje dag. Det kommer nog att bli många byten innan jag är nöjd, jag gillar att variera mig :-)


Nu kryper julen allt närmare, ser tips och idéer i var och varannan tidning och har köpt Ernst härliga bok om julen. Rött och vitt går igen i snart hela huset ;-) Är så nöjd med den röda väggen i vardagsrummet!



Tack för alla gratulationer, önskar er en underbar vecka! Kram Eva.
***

7 kommentarer:

chili sa...

åh ja hans bok ska jag med skaffa mej..den é så underbar!!Tänkte baka hans julbröd + ett annat och ge bort i julklapp..måste ju börja baka itid för de é ju bara 39 dagar kvar...hehe

emily sa...

ååh så fint det blev med hyllan i köket, jag gillar också när man kan visa det fina proslinet :) tråkigt att stänga in de i ett skåp bara!

kramar

Lallis - liv och leverne sa...

Så smaskens:)
STOR kram Lallis

Sköna o Gröna Ting sa...

Upps..., GRATTIS I EFTERSKOTT!!!
Ser ju att du haft stora dagen alldeles nyss och vilka ljuvliga presenter då!!!!!
Góa middag och stoppa i frysen är inte helt fel att få, lyx att slippa stå vid spisen!

Hyllan i köket blev super duper bra!!!

Ha en underbar vecka....
kram Marianne

Unknown sa...

Stort grattis till dig så här lite i efterhand! Visst är det mysigt att bli firad och lite omhuldad? Det får man njuta av när man blir det!
Så mycket gott du visar! Jag blir ju jättesugen, kakmonster som jag är :-)Du har det verkligen vackert hemma! Mycket smakfullt!
Ha en trevlig fortsättning på veckan!/Kram Karin

Sjabbig men chic sa...

Åh, vad det ser gott ut!! Och hyllorna med favvoporslinget blev jättefint.

Kramis Lisa

gulle hexan sa...

god kväll..:)
vad härliga ting du fick i present..:)
å den röda tapeten är jätte härlig!! så fint rummet är!
åå vilket kaffebröd!! jag dånar så gott det ser ut!!
du är en riktig mästere på att göra gott bakverk.. undrar om du jobbar som konditor..
kram