torsdag 19 november 2009

Torsdag


Hjälp vad dagarna går undan, redan torsdag...ville snygga till mig inför helgen och leker just nu hemmaspa :-) Fick sköna produkter från snälla syrran i present , och hade en förpackning ansiktsmask hemma. Masken fick sitta på under tiden vi tittade på "Halv 8 hos mig", ett kul matprogram som man kan slötitta på med tjejerna. När det var dags att dra av den och jag såg mig själv i spegeln kunde jag inte låta bli att skratta! Och det är inte så lätt med en åtstramande mask vilket gjorde det hela ännu lustigare :-D Föreställde mig hur det känns att göra ansiktslyft...


Hade väldans mycket ägg hemma, kände mig "tvungen" att baka lite efter jobbet ...


Små chokladmuffins att ta med till barnen på förskolan i morgon, tänkte bjuda dem på fredagsmys.




Det blev några cupcakes också, så gott med några bitar mörk choklad nedstoppade i mitten... Några får följa med till mor och far som ska vara barnvakt i morgon. Det ska bli så kul att se och höra Takida uppträda! En övernattning på hotell är ju inte heller helt fel ;-)

Njut av livets goda, vi vet aldrig när det tar slut!
***

11 kommentarer:

lolla sa...

hejsan
men nu jädrans blir jag avis, ska ni på Takida, som är sååå bra och hotell övernattning
det kommer att bli kanon kan jag tänka mig
kramar lolla

pike-master sa...

cup cakes såg inte alls dumt ut, namnam...
Ang hudvård så tror jag det bästa som finns mot rynkig hud är gäddslem, jag torkar av mig det i ansiktet nästan varje dag & jag har inte fått en enda rynka & så får man ju parfym på samma gång, alltså 2 in 1 effekt :)
Trevlig blogg :)

promenader på landet sa...

Hemma spa låter väldigt skönt! Vad glada de ska bli på dina barns förskola när du bakar åt dem! Ha det gott! Kram Maria

hemtrevnad marie sa...

Å, grattis i efterskott!!
Här kan man som vanligt inte titta in utan att dregla kraftigt...all denna choklad och marsipan, smaskigt!!
kram

Lyktor och Tyg sa...

Va skönt med lite hemma-spa. Vad duktigt du är på att baka!
Kram Kristina

Lilla My sa...

Gott med cupcakes, dom brukar yngsta dottern baka med jämna mellanrum åt oss och några hinner jag få, dom försvinner fort från faten här i huset :)
Härligt med fredag.

Sjabbig men chic sa...

Åh, vad gott det ser ut. Och vad härligt med lite hemma-spa. Jag tycker mest om de där maskerna som man ska dra av. Går in i något slags mediativt tillstånd då.;)

kramis Lisa

Unknown sa...

Okej, låt gå för att gräddnougaten är GOD, men Körsbäret är allt ännu godare!, fniss!
Tack för din fina kommentar i min blogg.Jo, vi bär nog med oss ett och annat många om inte de flesta av oss. Då är det också fint att kunna se de små undrena i vardagen som bringar så mycket glädje och lycka!Vardagsmirakel ja!Namnet på din blogg säger allt tycker jag!
Tänk jag hade för mig att jag skickade iväg en kommentar till dig förut, men antagligen kom nåt emellan och så kom den inte iväg ändå. Va gullig du är som gör chokladmuffins till dina små förskolebarn som fredagsmys.Så glada de kommer att bli!
Hoppas du får en riktigt skön och avkopplande helg!/Kram Karin

gulle hexan sa...

å vad härligt..!!
ska ni på takida.. dom som är så sköna å höra på...å så övernattning!! ååå vad avundsjuk jag blir nu.. lylloooos!!

goda muffisarna ser ut.:)
snällt av dig att bjuda på mys.
kram

"oroshjärta" Lotte Fernandez sa...

åh vad de ser goda ut!

Sköna o Gröna Ting sa...

Ååå.., hemmaspa, det har jag oxå tänkt och unna mig men får aldrig tummen ur..!
Låter superskönt...
Nu skall jag ge mig på en rejäl gryta som står längst in i röran, det vankas kalops nämligen..., smarrigt!
Ha en underbar vecka
Kram Marianne