söndag 29 november 2009

Söndag 1:a advent







Nu är julförberedelserna i full gång, pepparkaksbak och lussekatter är klara!




Stjärnor och ljusstakar har också kommit på plats, tomtarna får vänta lite...




Bocken fick dock komma fram, han vaktar trappuppgången...



Jag och tjejerna lekte Halv åtta hos mig i går, jag var först ut...shit vad stressigt :-D Snabbt som bara den fick jag tänka ut en meny, de tog en sväng runt kvarteret och knackade på dörren precis som på tv! Välkomstdrink ville de ha, och anmärkte på det ostädade huset ;-D.




Bilden på huvudrätten gjorde den inte rättvisa, så den hoppar vi över!
Ha det bra!
***

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha... vilken rolig idé! Lärorik också. Den gillar jag. Ska lägga fram den för Gubben, hihi...

Ha en härlig vecka.

Kram Eva-Mari

gulle hexan sa...

hej:)
vad härligtdet ser ut med alla lussekatter och pepperkaksbak..
du är så duktig.:)
rolig middagsbjudning:)
kram

Sjabbig men chic sa...

Men åh, är det nässelsoppa? Bland det godaste som finns.
fondväggen är supersnygg tycker jag!

kram Lisa

Sköna o Gröna Ting sa...

Ha ha..., så kul det där med Halv åtta hos mig!!!
Har själv tänkt tanken.., kan man verkligen klara av tre rätter under timmen?
En rolig grej att göra med familjen.

Dina lussekatter såg inte illa ut, blev riktigt sugen på att baka nu men jag väntar nog tills i morgon.
Gillade dina härliga fönster med dom ljusa gardinerna och dom stora stjärnorna..., tjusigt!

Ha en fortsatt underbar vecka och ta väl hand om dig.
Kram Marianne

Ullis/Leva på landet sa...

Tack för dina gulliga kommentar, blev glad att du gilla de det. Vilken kul idé att göra halv åtta.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Sköna o Gröna Ting sa...

Hejsan i julstugan..., jag har en tävling hos mig som jag tror att du inte vill missa.
Kika in en sväng vettja!!!

Kramar til dig....
Marianne