lördag 1 augusti 2009

Lördag


Visst är den vacker planteringen vid järnvägsstationen! Kan inte låta bli att fota vackra blommor och saker :-)


Har blivit väldigt förtjust i Lavendel... besökte en jättevacker inredningsbutik i K-stad (minns ej namnet på butiken :-(...så fina tyger, möbler och div. annat.


Tack E. för en superhärlig dag tillsammans! Det får inte dröja för länge tills nästa gång :-)



Akta er för majskonserver! Jag öppnade så försiktigt så, men tror ni inte att jag lyckades skära mig i fingret. Fick gôr ont, nästan svimmade ;-) Ja så kan det gå när man ska göra Tacobuffé...


Lyckligtvis återhämtade jag mig lagom tills det var dags att äta!



Fick med familjen ut på skogsutflykt i "morse", ja vi vaknade så sent att jag packade frukosten i ryggan och tvingade med dem. Vi plockade riktigt mycket blåbär, så nu har jag lovat att baka amerikanska blåbärsmuffins. Det gick lättare med barnen idag, inga hysteriska utbrott angående spindlar eller mygg :-)



Maken har köpt färg, ska måla tapeten i en behagligare färg. Det blir snyggt till det nymålade trappräcket! Nu ska vi bara bestämma oss för en tapet som fondvägg...det blir inte lätt!

FÖRE:

PÅ VÄG:

Det var allt för denna gång, ha en trevlig helg!
***

7 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Kommer att bli stor skillnad när tapeten försvinner och när räcket blev vitt. Jag har inte bestämt mig för om jag ska måla lådorna eller inte. Håller med dig om att lavendel är så fint.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

gulle hexan sa...

hallojs.. oj vad fräsht!! det blir i trappen. så härligt att se skillnaden!!
så gott att kunna plocka blåbär.. de blir nog härliga muffins..
aj aj.. att du skar dig!! konserver är lömska.. köp majs i fryst påse...
fin buffe du dukat upp..:)
å jätte fin blomrundel..
tack för fotos.:)

kram

promenader på landet sa...

Hej Eva! Vad mysigt det låter att ta med frukosten på picknick det har vi aldrig provat! Vi brukar däremot äta frukost på altanen eller vid poolen om det är varmt. Vad fint det blir med vitt trappräcke vi har lika som er så jag blir också sugen, när jag ser ditt vita räcke! Slipade ni och grejade mycket innan ni målade? Må så gott! Kram från Maria

Majas skafferi sa...

Hej! Kan det varit noll54 interiör ni var till..där finns det mycket fint! Vad kul att välja tapet! Vi har precis tapetserat fondvägg i sovrummet; Ljusblå med rosa rosor, blev helnöjd! Finns mycket tapeter på nätet attt söka..Lycka till!

lolla sa...

hejsan
mysigt med skogsfrulle....
det blir verkligen fint när ni målar och donar, visst är det kul att fixa på och göra om???
Jag håller med om att lavendel är fint och doftar så härligt gott.
kramar lolla

Mamms sa...

Ser riktigt mysigt ut. Gott med amerikanska muffins.
Det är så mysigt att gå i skogen och plocka bär och så. Man mår så bra i naturen.
Kram
Chissra

Katarina sa...

Det kommer nog bli jättefint i trappen när det blir klart. Ja, det där med konservburkar kan vara farligt. Själv stoppade jag häromdagen hela näven i en champinjonburk för att få ur de sista svamparna. Gissa om jag ångrade mig...
Ha det bra!
Kram Katarina