fredag 14 augusti 2009

Fredagkväll


Det blir långa uppehåll med bloggandet nu...men desto roligare när lusten och tiden räcker till! Dessa godingar plockade vi med svärfar "Avva", mycket mygg i skogen var det! Men det smakade väldigt gott med kantareller på mackan :-)



Firade att första arbetsveckan var slut med en smaskig äppelpaj till efterrätt. Det känns att jag har gått upp på heltid...somnade till framför tv´n ett par timmar så vi får se när jag somnar i natt...kul att ha planeringsdag och kick off, ser fram emot en härlig och givande termin med förskolebarnen!



Nu har jag hunnit piffa lite i "nya" rummet. Här i trappen på hyllan fick dessa vas liknande ljus från Ikea stå. Fick fina orkideér av maken, så de får pryda fönsterbänken! Gardinerna behöver strykas, men det tar jag när andan faller på ;-)





Trevlig helg!
***

9 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vilken vacker Orkidé du har! Vad skönt att komma ut i skogen och hitta svamp det ska nog jag också försöka med trots mygg! Jag var också helt slut i gårkväll det känns att jag jobbat 1 vecka ändå hade vi inte full barngrupp, men jag hoppas jag vänjer mig! Ha en skön helg! Kram Maria

Lyktor och Tyg sa...

Så gott med kantareller!
kram Kristina

gulle hexan sa...

hallojs:)
vad härligt många svampar du hittat..vi var en sväng i dag å plockade liteeee alfall:)
fint det blir med gardinerna..:)
så sköna tapeterna är :)
mysigt* blir det.
i morn sön.. åker vvi på loppis..å så ska vi fika där.då ska de doppas i kaffe kan du tänka..:)
kram

Vardagens guldkorn sa...

Å va gott med kantareller! Måste försöka ta mig ut snart så man hinner med dom gula innan det bara är trattisar kvar. Hoppas du får en bra vecka!
Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Ja inläggen får komma när de kommer. Så jätte fint det blir i det nya rummet. Så gulligt av maken att komma hem med en orkidé.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

gamla skolan sa...

Vilka härliga kantareller ! Kan bara tänka mig att det var supergott på en macka , pajen ser inte dum ut den heller ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Sköna o Gröna Ting sa...

Ho ho.., TÄVLING på gång, var med du oxå!!
Ha en underbar vecka
Kram
Marianne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

så mumsigt!!!!

vackra ljus, fin form!!!

~~ Kram ♥ Millan~~

Lallis - liv och leverne sa...

GOTT!:)
kram Lallis