tisdag 4 augusti 2009

Tisdag


Baklusten kom över mig i söndags också...paj att bjuda väninnan M. och hennes sötnosar till barn på. Familjen fick fika på blåbärsmuffins som jag hade lovat dem :-)




Mamma undrade om jag ville ha svartavinbär att koka saft på, självklart sa jag! Nu kan vi göra egen saft långt in på höstkanten :-)



Pappa ringde i morse och meddelade att de skulle komma hit på 11-kaffe . "Jag får väl nybakade bullar, sa han."...Ja, vad gör man? Jo, jag ställde mig och bakade :-) Och det slank ju ner några också ;-)


Måste bara visa den goda kycklinggrytan jag lagade som lunch idag, enligt mig i alla fall...hur gör man för att behaga små prinsessor...hoppas det är en fas som snart går över ;-)

Äldsta tjejen vågade smaka till slut, "Men mamma, det här var ju riktigt gott!" sa hon. Till och med paprikan, broccolin och morötterna slukades från fatet!


Lånade hem tapetkartor med Boråstapeter igår. Så himla svårt att välja en fondtapet...jag gillar när det händer mycket i en bild och gärna färgglatt. Maken vill ha det mer nedtonat och lugnt. Här är några smakprov:





Vi har bestämt oss, den som är nyfiken får vänta till helgen för då kanske vi får upp den! Hihi det lät snuskigt, på tal om det fanns det en häftig tapet ur Linné kollektionen...först ser man bara blommönstret men strax efter urskiljer man intima ställningar :-D Ville ju inte genera barnen för mycket så den fick vara. Kors i taket nu skiner solen! Så jag springer ut och suger åt mig av strålarna!
***

4 kommentarer:

hönemor sa...

Hej du, tack för goda nybakade bullar till elvakaffet. Puss o Kram.

Sjabbig men chic sa...

Hahaha! Ja, då väntar jag väl till helgen då. Ska bli intressant att se. För det blir väl bilder? Jag skulle tycka att det var omöjligt att välja. Jättefina tapeter. Men jag har ju alltid sån valångest. men kanske om man såg rummet och tapeterna live då skulle man kanske veta direkt. Du bjuder på så mycket gott men den där kycklinggrytan den gjorde så att jag tror att jag ska ta mig en tur till kylskåpet.

Kram Lisa

promenader på landet sa...

Vad mycket goda bakverk du visar jag blir så sugen! Vad svårt att välja tapet jag tycker alla är fina! Nu har vi varit på tivoli och marknad med barnen, men det var så mycket folk att vi knappt kom fram! Ha det gott kram från Maria

emmalill sa...

jisses vad fika sugen man blir nu. Så många snygga tapeter:)

Emmalill