måndag 24 augusti 2009

Måndag


Fick syrran och hennes två barn på besök i lördags förmiddag. Det firade vi med banankaka och paj gjord på blåbär och tre sorters vinbär! Gott med vaniljsås till :-) Senare på dagen hade vi 30 års kalas för området vi tillhör. Kul med aktiviteter för barn ( vem tror ni fick ansvara för det...) och kräftskiva på kvällen med allt vad det innebär ;-) Så igår låg kvarteret i dvala :-D Jag fick dock till en aktivitet i går, att ta upp egenodlad potatis är bland det roligaste jag vet! Hade stoppat ner ca 7 potatisar i lilla lannet i våras och tog upp drygt 2 kg i går!



Skulle jag bli arbetslös så ska jag nog bli potatisodlare!



***

12 kommentarer:

hönemor sa...

Hej du gumman min, vilka fina potatis du fick, du skulle ha blivit trädgårdsmästare istället. Ha det bra, puss o kram.

promenader på landet sa...

Det är väl naturens under! Att stoppa i 7 st och få upp sååå många! Det är ju gott också! Kram från Maria

Min Skattkammare sa...

Det är nog inte så tokigt.....att bli poatisodlare! Alla gillar väl potatis, och så mycket gott man kan göra av den!
Pajen låter riktigt god!
Kram Kicki

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Jag är oxå lite av en potatisfantast :) Vi har satte liknande antal o har fått många goa pärer efter det!

Vill oxå tipsa dig om en nystartad tävling hos mig:

http://uj76.blogspot.com/2009/08/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart_25.html

..en med chans att vinna presentkort + fraktfritt från en underbar inredningsbutik. Kika gärna in o ha en finfin dag! Kram

Sjabbig men chic sa...

Då kan jag köpa potatis av dig! Och onödiga prylar... hur jag kan ha så fritt från dem, undrar du. Ja, du vet jag hatar onödiga prylar och ändå har jag börjat samla på mig en del nu. Men jag rensar och slänger och stoppar undan.

Kram Lisa

Trollmor sa...

Vilken potatisskörd du ordnade till :-)
Åh, banankaka tillhör favoriterna!
Det är bara att gissa hej vilt annars i min tävling ;-)
Kramar Trollmor

Anonym sa...

Vad vore livet utan potatis? Nu kanske du stoppar ner 14 nästa år?

Ha en skön dag.

Kram från Eva-Mari

Inas sa...

Hej Vännen!
Tack för besöket va kul har saknat att blogga det var ett tag sedan men ni har hunnit en del ser jag. Å vad fina potatisar. vår här i Norrland är inte riktigt klara än... vi ska väl ta upp dem snart ska kolla på måndag och ta upp några.... Potatisodlare än nog inte helt fel vi har ett stort land men mycket jobb att sätta å ta upp även med maskin... Ha en riktigt trevlig helg och goa kramar Ina

Ullis/Leva på landet sa...

Kul när det händer lite. så gott med egen potatis.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Sjabbig men chic sa...

Jag hoppas att du har en underbar helg!

kram Lisa

Sjabbig men chic sa...

Oj, förlåt! jag kom på att det där kanske inte lät så bra när du har gått och blivit sjuk och allt. Men jag hoppas ändå att du har det så underbart du kan och ett riktigt mjukt snytpapper!

kram igen då
Lisa

Sjabbig men chic sa...

Jaha, nu är det jag igen! Nu får jag väl lov att önska dig en bra fortsättning på veckan. Och det gör jag av hela mitt hjärta. Som är väldigt stort får jag också lov att säga.

Kram Lisa