lördag 2 maj 2009

Lördag


Fotade lite i vår lilla trädgård för en stund sedan, det blev jättemysigt med tak över altangolvet så här kommer vi att tillbringa mycket tid några månader framöver :-) Vi skulle behöva köpa nya trädgårdsmöbler, men det är så svårt att bestämma vad...vita trämöbler är snyggt men kan man halvligga slappt i dem...ja vi får se vad som kommer så småningom. De vackra, höga krukorna fick vi av C och svärfar, köpte dekorationsgräs/blommor på IKEA idag. Vi skulle egentligen bara kolla in soffor men som vanligt slinker det ner både det ena och det andra :-)









När jag kom hem slutförde jag projekt "långkudde". Vi bytte ut bäddmadrasserna för ett litet tag sedan, jag tycker det är svårt att slänga saker och har ofta mycket idéer om vad man kan använda det till i stället...så jag tvättade överdragen, rullade ihop madrasserna hårt med kardborreband på tre ställen och sydde idag fodral av ett tyg vi köpte på Ikea. Hittade samma tyg som jag tidigare sytt gardiner av till tjejerna. Gillar verkligen tyget :-)












Tjejerna har var sitt rum, ganska lika men spegelvända. Yngsta dottern gillar prinsess saker (men det börjar gå över...) och äldsta dottern älskar verkligen Johan Palm (första förälskelsen och så gulligt :-) Jag målade deras bårder när de var bebisar, har målat väggarna sen dess men de ville spara en bit av bården ett tag till. Det känns bra, lade ner mycket tid på dem...men förstår om de vill måla över när de blir äldre :-) Nu ska jag titta på Robinson, ser fram emot middag hos mor och far i morgon för vi får gösfilé med tjock sås och potatis!

***

19 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken bra idé att återanvända bäddmadrasserna. Det tipset ska jag komma ihåg. Skönt med tak ute, vi ska fixa vår markis så funkar den bättre.


Ha det bra!
Kram Ullis

promenader på landet sa...

Smart idé att sy om madrasserna till långkuddar! Vad gott med Gösfilé ät och njut! Kram Maria

Leila bakar... sa...

men va bra det blev, visst är det mysigt att få göra i ordning uteplatsen för sommaren...underbart!

♥ Fyra årstider sa...

Skulle kunna tänka mig att sitta under taket på din altan..såg mysigt ut.
Kram Lotta

Vardagens guldkorn sa...

Härligt att få pyssla på uteplatsen, det blir ett extra rum helt plötsligt! Smart att "recycla" bäddmadrasserna =0)
Kram Linda

Anonym sa...

Skönt med ett "bo" under tak där ni lika bra kan sitta fast det regnar! Bra idé med kasserade bäddmadrasserna. Det finns mycket man kan återanvända.

Solhälsning från Eva-Mari

lolla sa...

hejsan
vilken ide du fick där med bäddmadrassen ,smart...
Jag använder helst acrylgarn när jag virkar mina djur men bomullsgarn går åxå bra, tunnt ska det vara babygarn är bra...
ha en trevlig kväll lolla

Lyktor och Tyg sa...

*Jättesmart med långkudden.
Så många fina bilder du visar,
kram Kristina

hemtrevnad marie sa...

Härligt med egenmålad bård!
Sådant som barnen minns!!
Jag målade också i vårt förra hus, en abcbård...
Skönt med ett tak över trädgårdsmöblerna!!
Vi köpte en paviljong i smide på Jysk för många år sedan...men tyvärr höll inte det vita fina taket ens i tre månader!?
Och inte fanns det att köpa nya heller, konstigt tycker jag!
Så förra året köpte vi röda vildvin som skulle bilda tak...vi får väl se om vi någonsin får ett tak igen över paviljongen..det ser glest ut!
Hur gick det med stugan...var den fin??
kram

Katarina sa...

Vilken rolig idé med madrasserna, det ser ju jättemysigt ut. Och vad fint ni har det ute! Ha det så bra!
Kram Katarina

Min Skattkammare sa...

Vad härligt med ett altandäck att slappa och njuta på!
Vi köpte så fina vita trädgårdsmöbler för två år sen, men man sitter som en fura i dem, så vill du halvligga (vilket man vill nu och då ;o) så är det klokt att välja nåt riktigt bekvämt.
Ha det så bra!
Kram Kicki

gulle hexan sa...

hej:)
tack för din kommentar å hälsningen från din gubbe:) hälsa o tacka för omtanken,.

men du!! vad fint uterummet blev... helt så jätte mysigt å ombonat..kanonbra med paviljongtaket åxo..
jätte söta barnrum:D
å långkudden.. hur bra som helst!!
du är ju jätte duktig:)
å det känns bra att kunna använda det man har åxo..:)
ha det så gott..
Kram

Unknown sa...

Vackert som bara den,du är nog kreativ som kommer på så smarta grejer och fin smak har du oxå,ha en bra dag.

Daniel sa...

Så mysigt! Nu hoppas vi regnet ger med sej!

Underbara Jag sa...

Eftersom du troligen kommer att läsa här före ett mail, så får du länken här istället... http://www.aftonbladet.se/nyheter/hemligekocken/article5069723.ab

Annika sa...

VAd härligt med en plats i solen.... i iden med bäddmadrasserna sparar jag i "arkivet"..... HA en skön vecka... Kram Annika

Jeannette sa...

Hej va fint du har, det är kul nu när man kan sitte ute har man då tack över huvudet är det bättre. kram och ha det bra
www.jeannette.rojnert.se

Vit Gladiolus sa...

Verkligen mysiga bilder från trädgården och altanen!!
Kraaaaaam

Mellanmigochgud sa...

Mysig trädgård tycker jag. Och tjejernas rum är jättefint.
ha en bra dag!
Kram Chissra