lördag 16 maj 2009

Lördag!


Oj vad det går långt mellan mina inlägg! Börjar därför med en smarrig bild på rabarber/äpple kaka. Ja, det fick bli en blandning eftersom mina små rabarberstånd (?) är i minsta laget! Ovanpå: ett smultäcke, smör och hackad vit choklad. Gôr gôtt!



Idag har jag petat ner potatisar i min lilla låda på baksidan. De har groddat till sig rejält i köks värmen men nu tyckte jag det var dags att flytta ut dem. Hade en jordlott för några år sedan och det som var allra roligast var att gräva upp potatisen! Så nu provar jag här hemma och ser fram emot en gryta egenodlad potatis :-)



Eftersom detta ej tog lång tid hann jag med att gnugga in vardagsrumsgolvet med polish för parkett. Ett tacksamt jobb för man ser resultatet direkt! Är så nöjd att jag måste få visa upp golvet ;-)


Resten av dagen har jag varvat med fika och fönstertvätt. Finns det något tråkigare hushållsarbete? Nu ska jag bara stryka gardiner och bestämma om vi ska ha mattor på golvet eller ej...ja, och se på melodifestivalen så klart!




***

19 kommentarer:

lolla sa...

hejsan
jasså du ditt rabarberstånd är litet *fniss*
men kakan verkade bli riktigt god.
Jag brukar odla potatis i plasthinkar det går riktigt bra.
Ha nu en härlig lördagskväll.
kram lolla

hönemor sa...

Hej du, vad du har grejat mycke idag, golvet blev då blankt och fint. Har du kvar av pajen eller ska jag göra en egen imorgon. Puss o kram gumman min.

Majas skafferi sa...

Hej! Vilken härlig kaka med vit choklad! Jag har inga rabarber, synd! Men sättpotatis har jag..ska försöka få tummen ur imorgon och sätta dem,jag med, är dags nu!
Ha det!

Ullis/Leva på landet sa...

här blir man alltid så hungrig och sugen när man tittar in. Du bjuder alltid på en så massa goda saker

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Unknown sa...

Mums så god din rabarber/äpplekaka ser ut,blir så sugen!Och så kul att ha en egen liten jordplätt att odla egna potatisar på,nypotatis är ju så gott!=)

Fin blogg du har!
Ha en skön Söndag,
Kram Maria

promenader på landet sa...

Det var det blankaste golv jag sett! Förstår att det känns fräscht. Efter det arbetet tycker jag absolut at du var värd en jättestor bit kaka- Mums!! Ha det bra! kram Maria

Anonym sa...

Oj, det ser gott ut! Har provbakat kokoskakan i helgen, den var jättegod och så blev det en hel långpanna, bra.

Idag får jag vila ryggen från trädgårdsbestyr... det regnar rejält. Kan vara skönt... emellanåt!

Ha det gott önskar Eva-Mari

Vardagens guldkorn sa...

Oj vad blankt och fint golvet blev, det där är något jag skulle behöva ägna lite tid åt här hemma, det och fönstren! Smaskig rabarberpaj du bjuder på... mina är nästan stora nog att plocka, blir kanske pajpremiär till helgen! Ha en skön vecka!
Kram Linda

Birgitta sa...

Vissa dagar får man mycket gjort visst är det skönt.
Ha en bra dag och vecka.
MVH björklyan

Lallis - liv och leverne sa...

Men jag säger då bara MUMS!:)
Kram Lallis

Sköna o Gröna Ting sa...

Hejsan svejsan!
Missa inte min tävling om en bedårande, vacker och underbar almanacka i plåt.
Tävlingen börjar i morgon, kanske idag om jag hinner.
Är det bra med dig annars?
Här är det fullt ös, bara kul men tjoflöjt vad jag är trött efter firandet av treårsdagen!
Skall inte gnälla i dessa tider då man annars har det ganska så lugnt.., och jag tänker INTE skylla på den jä..a lågkonjukturen.., näää, ICKE!!!!
Trött på att höra om den i teve och läsa om den i alla tidningar.., bla bla bla!

Usch, fy bubblans vad jag lät trist nu.., förlåt!
Men du.., önskar dig en helt fantastisk dag och så tar du väl hand om dig!

Kram Marianne

Chissra sa...

vilken god paj.... mmmm

Annika sa...

Mmmmm gottigottgott.... men du har ju fejat runt som den värsta städmaskin..... här sitts det på rumpan här..... o golvet blev snyggt.... vilket jobb du lagt ner.... Ha nu en skön helg.... Kram Annika

♥ Fyra årstider sa...

Går det bar att komma på fika..jag blev visst sugen nu.
Kram Lotta

Daniel sa...

Rabarberpaj å annat gött
- oj så det vattnas i munnen!

gulle hexan sa...

heeeej:)
Åååå vad fint å mycket härligt du gjort!!
paj..golv,, odlingsbädd,,ja massor med sköna härliga saker..
tack för dina fotos.. det inspirerar:)
å tack för din varma kommentar..
KRAM!!

Vit Gladiolus sa...

Mmmmm vilken paj, blir vääääldigt sugen nu!
Kraaaaaam

Katarina sa...

Åh, vad gott med egen potatis. Det är riktigt lyx det! Ha en skön helg!
Kram Katarina

gulle hexan sa...

jo.. jag glömmde fråga..
vad är det för bullar du har...under långpanne kokoskakan.. dom ser GOdaaaa ut..:)
har du recept till dom åxo..
jag ska testa ditt långpannekkokos kaka.;)
tack för recept..
kram