torsdag 7 maj 2009

Torsdag


Så här fint är vårat plommonträd just nu. Men det varar inte många dagar tyvärr, och som det blåser nu så går det nog dessdå fortare. Har varit flitig och tränat på friskis, kommer hem och ska kolla in hur sockerkakan blev som jag hade tänkt ge mina exarbetskamrater "dagmammorna". Hmm jag slarvade visst med receptet... först glömde jag 1 dl vatten så då rörde jag i det när smeten var i formen, gör aldrig det. För då kommer kakan att se ut så här:



Och jag som hade tänkt ge den till deras fredagsfika som tack för att jag fått låna material till "Hitta Vilse" kursen på jobbet... Ja, ja den smakade mumsigt av kanel i alla fall. Var ju tvungen att kolla smaken nu när jag ändå inte kan ge bort den...






I köksfönstret står julstjärnan fortfarande kvar, den är ju lika fin som när jag köpte den så då är det svårt att kasta bort dem tycker jag. Gillar de lilaröda bladen på klöverväxten ( kommer ej på vad den heter). Köpte spetsgardiner till vardagsrummet när vi var till Ikea, funderar på att köpa några svagt rosa längder att ha bredvid... Nu är det slut på friden, barn som ska nattas. Kram!
***

11 kommentarer:

Lyktor och Tyg sa...

Stackare att sockerkakan blev så platt, men smaken var säkert god.

kram Kristina

bjorne sa...

Det är oftast dom misslyckade som smakar godast,tänk en sockerkaka som blivit lite platt och degig den är godare än dom andra,ha en trevlig helg.

Daniel sa...

E me på platte kakekalas!

Annika sa...

Ibland bara händer det så.... att kakor blir platta då..... men smaken bruka vara densamma..... trevlig helg.... Kram Annika

Majas skafferi sa...

Hej! Sådana där kak-missöden är så himla trista! Tur att smaken var bra alla fall!
Växter har jag också svårt att slänga, det går inte när något fortfarande lever!! Därför köper jag bara sånt jag kan "stå ut" med en längre tid..typ vita julstjärnor! Trevlig helg!

♥ Fyra årstider sa...

Det är så tråkigt när man misslyckas..men den brukar smaka lika gott:-)
Kram Lotta

promenader på landet sa...

Skönt för dig att komma i gång med träning! Det brukar kännas bra! Blir mest promenader för min del. Vackert plommonträd du har och härligt att se att Julstjärnan klarat sig så länge! Ha det bra Kram Maria

bjorne sa...

Det gör du rätt i,hoppas du visar en bild sen,kram.

Sjabbig men chic sa...

Men du hade ju kunnat ge dem en varsin sked! Huvudsaken är att den är god sen hade du kunnat sitta och se vacker ut.
Trevlig helg!

Kram Lisa

Mollan70 sa...

Det är synd att de där körsbärsträden blommar över så fort.
Hoppas du får en trevlig helg.

Anonym sa...

Lyckoklöver!