söndag 24 maj 2009

Snuvigt


Hamnade i sjuksängen här hemma, total däckad i några dagar...trodde nästan det var svininfluensan som flugit på mig:-( Men nu känns det bättre för varje dag och bloggberoendet ger sig tillkänna, det ska bli så kul att läsa i kapp alla mina favoritbloggare!




Dessa godsaker bakade jag förra helgen, innan jag blev sjuk. Jag stod för efterrrätten när vi avtackade några kära kollegor som ska gå i pension snart. Det var en jättetrevlig kväll, mycket god mat och ett härligt gäng pratglada "dagisfröknar" som samlats i K. s sommarstuga. Sorgligt bara när arbetskamrater ska sluta...




Här är bilder på det nypolerade golvet utan och med matta...det blev mattalternativet som segrade! Ljust och sommrigt är det, blir riktigt glad när jag går förbi. Eftersom febern var borta på fredagsmorgonen bestämde vi oss efter överläggning med svägerskan att vi skulle resa till Norge och besöka dem. Fick äntligen hålla deras nytillskott, en ljuvlig sexveckors bäbis! De var själva förkylda så smittan fanns där redan, "tur" för mig! Båda barnen vill nu ha en lillebror och en "trampolin", som deras kusin har...vi får se om det möjligtvis kan bli det senare önskemålet. Inte mycket till plats på vår baksida :-)
***

16 kommentarer:

promenader på landet sa...

Skönt att du är på bättringsvägen , här har mannen också legat med förkylning i helgen. Vilka fina bakverk de ser jättegoda ut! Kram Maria

lolla sa...

hejsan
bra att du känner dig bättre.vilka fina bakverk du gjort jag blev så fika sugen när jag såg dem att jag måsta göra mig en kopp the...
Bra val att ha mattan under bordet tyckte jag
kram lolla

himlaverket sa...

Härligt smarrig bakelse.
Blev plötsligt sugen på något smaskigt.
Kramis Ulla

Majas skafferi sa...

Hej! Blir inte mycket tid över för bloggeriet här heller, men inte pga sjukdom..det är helt enkelt fullt upp i maj månad! Vilka läckra bakverk, är det muffins med glasyr eller sk "frosting"? Vad är den gjord av? Snyggt golvet blev!

Ullis/Leva på landet sa...

Skönt att du är lite piggare så att ni kunde ta er iväg. ÄR ju lättare med trampolin än att skaffa en liten bebis till, *s*.

Hoppas att du får en bra vecka och kryar på dig!
Kramar Ullis

hemtrevnad marie sa...

Så gott att du är på benen igen...här har de två yngsta också dragits med förkylning...det är väl den evinnerliga blåsten!?
vilka godsaker du bakar jämt...man blir såå fikasugen hos dig vet du, haha!
kram på dig!

Britt sa...

Va skönt att du mår bättre. Om inte annat så blir man ju full av härlig energi när man får hålla en lite gosig bebis i famnen!

Ska bli kul att se vilken av barnens önskningar som slår in... ;-)

Kram britt

hönemor sa...

Hej du gumman min, välkommen till Sverige, pratar du norska nu efter så många dagar i grannlandet? Det blev allt mer ombonat med en matta på det blanka golvet. Tar du med saxen om du kommer ut något i veckan. Puss o Kram.

Sköna o Gröna Ting sa...

Mmm.., vilka smarriga bakelser du bjöd dina arbetskamrater på, kunde du njuta av dem själv eller var smaklökarna som bortblåsta med förkylningen?
Hoppas du mår bättre nu.., trist med förkylningar, har själv lyckats ta mig igenom en nyligen och man är totalt nockad när näsan bara rinner.

Håller med dig.., matta får det bli. Det ser så ljust och härligt ut och hur det än är så är det gott att trampa runt på en matta, mjukt om fossingarna!

Nu skall jag upp till mataffären och storhandla frukost, hungrig attans och så får jag ladda med mycket energi inför dagen..., kommer varor till butiken ifrån sköna Ib Laursen.., jippi!

Krya på dig och ha en skön måndag...

Kram Marianne

Trollmor sa...

Jag blir som sagt alltid så fikasugen när jag hälsar på hos dig :-) Så goda de ser ut.
Skönt att du mår bättre.
En sådan liten nyföding i famnen gör garanterat gott också, mys!
Kram Trollmor

Anonym sa...

Grattis till ditt blanka golv. Det blev verkligen sommarkänsla i vardagsrummet. Vilka vackra stolar du har!

Ja visst är det underbart att hålla en bebis i sin famn. Mmmm, de luktar underbart. I alla fall oftast;)

Ha det bra önskar Eva-Mari

♥ Fyra årstider sa...

Jesus vad jag blev sugen på en god kaka.
kram Lotta

Lotta-livets väv sa...

Vad fint det blev med ett blank golv! Smarriga bilder visar du! Det vattnas i munnen och känns att det närmar sig mattid!

gulle hexan sa...

go kväll:)
det blåser här ännu ska du veta..
inte alls mysigt..
skönt du är på bättringsvägen.
synd dt är så långt bort du bor..
hadde annars gäärna tittat in på fika...:) så goda grejer du visar..så bli jag alldeles matt!!

snyggt å fräsht det blev i ditt rum..
kram kram

Chissra sa...

vilka underbara bakverk du gör och vilket fint hus du har. underbart. blir helt sugen på att få smaka de där bakverken.
kram

Husbilsresan sa...

Hej och tack för din kommentar på mitt "barnbarns-inlägg".Dom är verkligen ljuvliga som små.Vilken tur att du känner dig bättre nu...inte kul att bli förkyld på våren.Det är klart du ska göra barnen till viljes och uppfylla BÅDA deras önskningar *hihi*.
Å vad jag blev sugen på fika nu!Det såg verkligen smarrrigt ut med dina bakelser.
Ha en skön pingsthelg!
Kram/Gunn