fredag 29 maj 2009

Fredag!


Äntligen fredag, och en härlig helg ligger framför oss! Bakade pizza till middag, egen kokad tomatsås och norska köttbullar på! Halva fick tonfisk och färska champinjoner. Det tillsammans med en iskall öl och helgen är härmed inledd.



Har satt upp vita hissgardiner i köksfönstren, blev riktigt nöjd! Och tänk att julstjärnan fortfarande är levande och fin...



Idag har även marsvinet Ida varit ute och tuggat färskt gräs. Hon är så lustig, tjock som bara den men "knör" sig in i lilla trälådan för att få vara ifred. Jag väntar på den dagen hon fastnar i öppningen :-D Vi kallar henne "tjötkäringen" för hon gnäller så fort vi går förbi eller matar kaninen före henne...



I vårt bostadsområde har vi en lekpark, där blommar träden så vackert på våren. Jag blir lika förundrad varje år.




Vid vår brevlåda har blåklinten lyckats rota sig självmant. Fotade när en humla besökte den vackra blomman. Svårt, för den bytte blomma hela tiden.





Önskar er alla en trevlig helg!

***

10 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hembakad pizza som är så smaskigt!
Själv har jag inte fått in rutinen på den, skulle kanske prova nån dag. Blev väldigt sugen på din! ;o)
Glufs!
Önskar dig en härlig helg!
Kraaam Kicki

hönemor sa...

Hej du gumman min, vad du skämmer bort de dina med en så god pizza. Ska du eller jag göra tårta i morgon, vi hörs. Puss o Kram

Lallis - liv och leverne sa...

Vad smarrigt det ser ut:)
Och ha en riktigt skön pingsthelg du också.
kram Lallis

lolla sa...

hejsan
mumsigt med hemmagjord pizza.
Åhh vad mysigt det ser ut med kaniner och marsvin, jag har alltid haft djur omkring mig och älskar dessa har bara kattor nu och en hund som kommer på besök...
Ha en fin morsdag lolla

promenader på landet sa...

Vad fint det blev med hissgardinerna! Jag köpte ett par till min tvättstuga nyligen, men de är nästan för smala så det blsv sådär. Ha det så bra och vad gott med hemmagjord pizza! Kram Maria

Katarina sa...

Vad fina gardiner du satt upp och vilket härligt träd! Wow, säger jag bara! Hoopas du får en bra måndag!
Kram Katarina

Chissra sa...

ha en trevlig vecka i solens underbara sken.
kram

Sjabbig men chic sa...

Hemmagjord pizza är ungefär hundra gånger godare än köpt och den där såg riktigt god ut.
vad somrigt med nya hissgardiner!

Kram Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Nu är det underbart. Pizza var det länge sedan vi gjorde. Blir utmärkt till helgen.

Kram Ullis

Annika sa...

Snygga gardiner i ditt fönster... o läcker mat på bordet... tur att förkylningen gav med sig... de brukar kunna bli långrandiga vid den här tiden på året annars.... ja vad ska du välja nu då.... trampolin eller lillebror????..:) Kram Annika