tisdag 12 maj 2009

Tisdag


Mycket nu, känns som om tiden inte riktigt räcker till. Men en fotorunda i trädgården har jag fått till!









Nu längtar jag till helgen, då ska jag nog trycka ner sättpotatis i "lannet" och så lite av varje. Var på bio tidigare idag, vi såg Pettson och Findus: Glömligheter. Småmysig men sövande... Fick inspiration från ett tv program i går kväll, Honey we are killing the kids. De förespråkar familjedagar och aktiviteter, så det var ju till att hitta på något ;-) Hoppas och tror nog ändå att barnen ser tillbaka på sin barndom med glädje och goda minnen, trots att vi inte gör överdrivet mycket extra vaganser. Nu ska jag slappa en stund med ikea tidningen som kom idag.
***

15 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Ja, jag blev lite rädd ett tag när du säger att du fick inspiration från ett TV-program med det namnet. Tur jag fortsatte läsa.;)

Kram Lisa

promenader på landet sa...

Fina bilder från trädgården jag ser att du fick med en liten nyckelpiga också på den nästsista bilden! Jag tror inte heller man behöver fara runt och göra saker med barnen jämt, de är nog nöjda med att få lite vuxentid och någon som lyssnar på dem och finns hemma. ha det bra Kram Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Underbara blombilder. Här är barnen så stora nu att jag inte får gå på Pettson. Som tur är så har vi alla böcker så jag kan läsa och mysa.

Ha det bra!
Kram Ullis

Inas sa...

Hej Du!

Vilka fina bilder... och blommor. Ja visst är det härligt med familjedagar... ibland blir de för sällan.. men man får ta halvdagar. ska kolla min Ikea tidning och sen gå och lägga mig. Ha en trevlig vecka goa kramar ina

lolla sa...

hejsan
vilka fina bilder du tagit.
Maskrosorna är ju så fina egentligen :-)
Pettson gillar jag, så mysig men har inte sett någon film med honom.
Får nog leta rätt på ett barn och sticka på bio nån dag...
ha en härlig dag lolla

Vardagens guldkorn sa...

Härligt med lite mystid med barnen! Härliga bilder från trädgården, nu är sommaren snart här =0)
Kram Linda

Annika sa...

Kikar in för att önska dig trevlig helg.... möts som vanligt av vackra bilder.... hääärligt med blommor nu efter vintern... Kram ANnika

gamla skolan sa...

Ljuvliga bilder ! Det är en härlig tid nu ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Fina bilder du fångat! Synd bara att de går så himla fort, snart är alla träd å buskar lika gröna.

Va mysig med bio, å Pettson & Findus är ju så bra åxå.

Jag tror jag är lite kär i Alexander Rybak hihi =D

Önskar dig en skön helg!
Kraam från Benita

Trollmor sa...

Jag tror nog att barnen har det bra med en gnutta fantasi och glimten i ögat.
Det behöver inte vara så mycket mer.
Härligt med allt som händer i trädgården nu.
Ha en fin helg!
Kram Trollmor

Daniel sa...

Så fint så!

Njut av helgen med bio etc!

Sjabbig men chic sa...

Men tack snälla, gulliga för din ûbersnälla kommentar! Du fattar ju hur glad jag blev eller hur?!

Kram Lisa

Anna sa...

Vilka härliga bilder! Blir så sugen på att påta i min egen trädgård nu. Har precis blivit ägare till en gammal folkskola på Gotland som ska bli pensionat, cafe och gårdsbutik. Just nu kan man tävla om en vistelse där.

Sköna o Gröna Ting sa...

Tack för din trevliga hälsning till min 3-årsdag!
Jag behövde alla lyckönskningar jag bara kunde få och ni kan tro att dom gjorde nytta!
Vilken dag vi hade..., super många köpglada kunder och i sista minuten fick vi även vädret med oss.., fantastiskt.
Känner sig lite mörbultad nu efteråt men det är det bannimej värt men i helgen blir det bara att softa, sola, äta gott och läsa massvis med inredning och trädgårds tidningar..., nice!
Ha en underbar helg och ta väl hand om dig.
Kram kram
Marianne

Lisbeth sa...

Hej, oj vad det blommar... Här är det lite mer stiltje... Ännu! Går ju snabbt när det startar..
Må gott och ha en skööön helg!
Lisbeth