lördag 30 januari 2010

Härliga lördag!


Jag hade visst satt på väckarklockan av misstag... gick upp klockan åtta och satte igång med bakning! Det blev tekakor, pizzabullar och morotskaka :-D Mamma och pappa tittade in på fika och provsmakade det hela. Jag är vansinnigt svag för toppingen på morotskakan, den är pricken över i!






Bra att göra dubbel sats i långpanna, då har jag färdig fika i frysen ;-) Krokusen håller på att slå ut i krukan! Det är så fint att se vårlökarna blomma.



Voffsingen växer och mår fint, har fått sin 12 veckors spruta så nu är det fritt fram att nosa på andra hundar!

Tur att vi har snälla svärföräldrar som ställer upp som både hund och barnvakter, det är inte lätt att få ihop livspusslet alla gånger... Kram på er alla!
***

14 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Du är så duktig att baka hela tiden. här blir det inte alls av just nu. Ser ju hur smaskigt ut som helst. Gillar också att ha blomlökar inne.

Kram Ullis

Sköna o Gröna Ting sa...

Nä men, så stor voffsingen har blivit, en riktig goding ju!!!!
Du bakar och fejar och allt ser så sablans gott ut vännen!:)
Pizzabullar har jag aldrig gjort, kan tänka mig att det är ett perfekt mellanmål!

Pärlhyacinter och krokusar ger oss lite hopp om att våren kommer att komma tillbaks även om det inte känns så för tillfälligt!
Kallt som attans igen, termometern visar 14 minus och jag är inte värst sugen på att ge mig ut.

Hoppas din söndag blir bra och så skickar jag med en massa goá kramar oxå!
Marianne

Ingmarie sa...

...Det är nog så att vi är nog lika kloka du o jag!
Herregud vad jag blev sugen på nybakat.....


Ha det gött!

Anonym sa...

Åh vad vårigt och fint med pärlhyacinter! Blev lite inspirerad.
Var rädd om dig!
Kram Eva

Sussi sa...

Så gott det ser ut med nybakat!
Härligt med våren inne i en kruka.
Din vovve är också så bedårande söt i täcke och allt. Tolv veckor, vilken ROLIG och jobbig tid i en hundägares liv.
Sköt om er.
Kram Sussi

Hanna sa...

Så gott det ser ut.
Tack för att jag fick titta in.
Hanna

Sjabbig men chic sa...

Men oj vad gott! Det enda jag har hemma är kolasås. Kanske kan jag äta det med sked? Din fresterska!

Kramis Lisa

annika sa...

Men oj så mycket gott du bakar! Det är så kul men jag törs inte ha så mycket gott i frysen för då går jag bara och småäter hela tiden. Fint med vårblommorna. Så söt hon är lilla voffsingen.
Jag hörde på ett par förskollärare som berättade om mönsterarbete i förskolan, förresten samma tjejer som har skrivit Hur långt är ett äppelskal? Känner du till den boken? Kul att ni jobbar så med yngre barnen. I morgon ska jag träffa ett gäng Förskoleklasslärare och prata om Nya språket lyfter som är ett stödmaterial i svenska. Ska berätta lite om Matematik också.
Kram annika

hönemor sa...

Hej du, tack för gott kaffebröd. Puss o kram.

Anonym sa...

Nu får du snart sluta med att visa bilder på alla dina goda frestelser, hihi! Jag blir sååå sugen och egentligen ska jag inte äta en enda bulle till i mitt liv... men det vore ju för tråkigt, eller hur?

Söta Diva kan man också nästan äta upp! Visst är det roligt med vovve?

Kramar Eva-Mari

Sussi sa...

Vad kul att kalla bilen nåt efter hur den upp för sig... då blir det inte många goa namn emellanåt.
ha det gott med Diva och familjen,
kram Sussi

Trollmor sa...

Sitter här och läser och ögonäter mig ikapp med dina mysiga inlägg
:-)
Jag får lov att gratulera lite i efterskott till bloggens 1-års dag samt till den lilla söta fyrfotingen som flyttat in!
Härligt med spirande vårblomster, får allt ta mig en tur till blomsteraffären jag med :-)
Varma kramar Trollmor

Sjabbig men chic sa...

Tittar in och önskar dig en härlig onsdag!!

Kram Lisa

Sköna o Gröna Ting sa...

Hohoho.., ni har väl inte blivit insnöade där hemma:)))???
Kallt som attans nu och snö upp till midjan.., vill INTE ha mer snö nu!!!

Försöker att ta vara på det vackra med vintern genom att föreviga den med foton men jag har så svårt att hantera kylan då nästipp, fingrar och tår alltid känns frösna.
Just nu skiner solen här och det är bannimej vackert:)

Nu är det dags att baka veckans ranson med bröd.., sen en liten liten runda ut i solen.
Ha det bra vännen...
Kram
Marianne