lördag 16 januari 2010

Lördagsbak!


Idag kom baklusten över mig igen! Det blev Norska skolebullar och Leilas blåbärsmuffins med crumble. Har sett hur några bloggare visat sina te och kaffe gömmor, så här ser det ut hos mig :-) Teförpackningarna passar precis på stången från Ikea där jag även hänger muggar. Kaffet förvaras i kopparburk, en julklapp från makens farmor för många år sedan..



Bullarna blev riktigt fina, men vilken miss jag gjorde med muffinsarna! Pappersformarna var alldeles för ostadiga för allt gott som skulle vara i smeten :-( Nästa gång tar jag stora formar och ställer dem i stålformen för muffins. Men, de smakade bra! Tack för äggen kära hönemor!



Det tog hårt på blåbärs lagret, påminn mig om att plocka mycket nästa säsong! När jag sa det till döttrarna vid matbordet såg de väldigt besvärade ut :-D , de är inte så förtjusta i skogsutflykter som jag! Diva-vovven växer och mår bra, det är så kul att följa hennes utveckling dag för dag. Nu har vi tagit oss runt kvarteret med koppel! Hon kan "sitt" och tränar på "ligg", nåde mig om jag inte har belöningsgodis när jag uttalat dessa ord ;-) då morrar hon!



Nu ska vi snart slå oss ner i soffan och titta på Robinsson, trevlig helg!
***

9 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Såg riktigt gott ut dina bakverk. Antar att din kitchen aid fungera riktigt bra fortfarande. Så mysiga bilder på lilla vovsingen.

Kram Ullis

promenader på landet sa...

Hej Eva och vilka smaskiga bakverk! Din gosiga hundvalp är sååå söt förstår att ni vill vara med den hela dagarna! Kram Maria

gulle hexan sa...

hej:)
lika underbart härligt nybakat hos dig.. som alltid..:)
så söt hon är din lilla vovve:)
kram

Sköna o Gröna Ting sa...

God morgon vännen!!!
Vilka underbara bullar, dom med vanilj i mitten såg ju helt exemplariska ut, precis som på kondiset:):)
Använder du din Kitchen aid mycket, jag drömmer om att något snäll rackare skall ge mig en sådan någon gång!!!!

Tränat med koppel.., vad kul!
Eller nja.., min "lilla" Nellie ville bara bita och dra i det där förbannade kopplet så vi bestämde oss för att skippa det.
Nellie hade bara koppel på sig en gång om året och det var när vi skulle till veterinären och ta den hemska sprutan.
Hon gillade INTE att gå in där!
Under elva år som jag hade Nellie(hon var tvungen att lämna oss juli 2008) så sprang hon ifrån mig en endaste gång och det var när hon fick syn på en ekorre för första gången.
Hon älskade ekorrar...

Ojdå, idag minns jag tillbaks lite Eva men visst saknar man sin underbaraste vän.., elva år ihop, då blir man bundisar!!

Ha en skön söndag Eva och hälsa Diva med en klapp på magen..:)
Kram kram
Marianne

Anna-Lena sa...

Hej...första gången jag kikar in hos dig. Trevligt! Bullarna ser riktigt smaskiga ut och vilken vovve! Visst smälter man direkt. Lite kiss inne är väl inga problem...
Anna-Lena

Lyktor och Tyg sa...

å så goda bullarna ser ut. Jättesmarriga. Det brukar inte vara populärt att att plocka blåbär, vore bra om barn var födda med lusten att plocka blåbär.
kram Kristina

Ingmarie sa...

Blev full i skartt när jag hörde om döttrarnas rektion ang.blåbärsplockning....Det var absolut det värsta jag visste när jag släpades med till skogen o de där satans blåbären!!!Nu är det annorlunda,men ingen höjdare dock!

Kramen till dig

hönemor sa...

Hej du gumman min, vilka bullar du har bakat,ser så goda ut. Va Diva växer, tittar kanske in i morgon eftermiddag när vi ska till stan, jag ringer och hör om ni är hemma. Titta in på Beas blogg. Kram o Puss.

Sköna o Gröna Ting sa...

Eva, Eva, vad du skämmer bort mig med härliga kommentarer.., såååå glad jag blir av att läsa dom!!!
Nja.., någon proffsfotograf vet i katten om jag är men jag håller på att lära för fullt.., kamerna och jag har äntligen börjat förstå varandra:)

Nu skall jag ställa mig vid spisen och börja på familjen favvorätt nämligen..., Chili con carne.., jippi!!!!

Ha en underbar tisdag vännen min....
Kram kram
Marianne