onsdag 6 januari 2010

Trettondag jul


Njuter av den sista lediga dagen för den här omgången. Det har varit skönt och välbehövligt med vila från arbetet, men nu ser jag fram emot morgondagens planeringsdag! Men jag kommer sakna att inte "lång-E." är där, det var alltid så kul att dela ideér och åsikter med dig gumman! Nu fäller jag en tår igen, känslig som sjutton nu... tänk er pms och pulverdiet och för lite sömn i en och samma person :-D det är jag just nu.

Men tro inte att jag slutat baka! Nej då, kitchen aiden går för fullt vissa dagar! Igår blev det grahamsbullar och kanelbullar, ville bjuda vännen A. på smaskigt fika när hon traskat så långt för att se vår Diva.



Vovsingen är så duktig, hon går på tidning vid dörren om vi inte är tillräckligt alerta och hinner ut med henne! Annars gör hon både ettan och tvåan ute i kylan, busar och leker för fullt med allt hon kommer åt och är väldigt förtjust i sin matte! Sover hela natten i egen bur dessutom, ni må tro att jag är stolt hund-mamma :-)


Ha det bra, kram Eva.
***

11 kommentarer:

annika sa...

Ja då ska vi in i vardagsfållan igen. Jag kör också igång i morgon med planering i dagarna två. Så blir det helg igen och det ser jag redan fram emot *fniss*
Jodu att hålla igen är inte min starka grej så jag får satsa på att hålla igång.
Ha det gott/ annika

Ullis/Leva på landet sa...

Jag börjar också i morgon. Inte ett dugg sugen om det ska fortsätta att vara så här kallt att ens gå ut i morgon bitti. så härliga bilder på vovsingen.

kram Ullis

gulle hexan sa...

STORT GRATTIS till eran nya fina lilla valp!!
så himmlans söt:)
å du är så jätte duktig som vanligt med dina bakverk..
om jag ändå gjorde hälften vore jag nöjd. men ack..:)
stor kram

hönemor sa...

Hej du, det var ett fint par i sängen, hon är allt bra fin den lilla sötnosen. Jag får väl hitta på något i môra att skriva om. Puss o kram.

promenader på landet sa...

Hej Eva jag förstår att det är ännu roligare att baka nu! Vad söt er hundvalp är förstår att den ger mycket glädje! Själv sitter jag nu och bloggar med en katt i knät! Kramis Maria

Majas skafferi sa...

Hej! Grattis till nya familjemedlemmen! Väldigt söt hund!
Roligt att kitchen-aiden går varm också! Pajen med julskinkan såg grym ut!
God fortsättning på 2010!

Sjabbig men chic sa...

Men kära nån! PMS, pulverdiet och för lite sömn det låter som en tidsinställd bomb:;)
Vilken liten sötis ni har!

Kram Lisa

Sussi sa...

Hej på dig!
Har nu varit och hälsat på hos dig, trevligt.
Så härligt att gosa med "diva vovven" i sängen, och sen att kura upp sig med en tidning där.
Ett stort Grattis på ett årsdagen också.
Godfortsättning Sussi

Sköna o Gröna Ting sa...

Nämen Eva.., så mysigt ni ser ut att ha!!!
Vilken duktig vovvsing som gör alla behoven ute, trots denna hemska kyla:)
Och du är minst lika duktig Eva.., bakar som en galning i din nya bakmaskin.., härligt!!!
Synd vi inte bor grannar, jag hade mer än gärna hjälp dig att "lägga bullarna i fryspåsar", (läs det som att jag hade gärna hjälpt dig äta upp bullarna:)

Hoppas du får en gosig helg och så skickar jag med värmande kramar Eva....
Kram kram kram
Marianne

Sussi sa...

Kul att du tittade in till mig med.
Ja visst är min vovve lite större men han önskade att han var i din vovves storlek, för han älskar att sova i knäet, bli buren och ligga i sängen...
Trevlig helg Sussi

Anonym sa...

Pulverdiet tycker jag du ska strunta i!Du fattas i min vardag också, vännen!Ta hand om hunden och dig själv utan pulverdiet och med mer sömn!
Kram E