söndag 3 januari 2010

1 årsdagen!


Hipp hurra för min blogg idag! Ett år har gått sedan jag först gjorde ett inlägg, det har blivit några sedan dess. Mest handlar det förstås om bakverk, är ju en stor fantast av kakor och att baka eget matbröd och fikabröd är ju så kul! Nu till en ännu roligare nyhet: Vi har skaffat hund! Sötaste Cavalier king charles spaniel flickan har flyttat hit, hon heter Diva och redan funnit sig tillrätta här hemma. Vi hämtade henne tidigt på nyårsdagens morgon , så nyårsfirandet var lugnt i goda vänners sällskap.


Hon sover förstås mest, men däremellan busas det för fullt med döttrarna! Det där med att kissa ute har hon inte förstått vitsen med, alldeles för kallt för en sådan "diva" ;-)

Nu sover hon och tjejerna ser på tv, så nu ska jag avnjuta tidningen Allt i hemmet i sängvärmen!
Ha det bra!
***

11 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Men åh, vilken helt underbar sötnos! Vad roligt!
Och jättegrattis till ett år också såklart!

Kram Lisa

annika sa...

Åhh så söt! ♥ Förstår att alla är lite lyckliga nu.
Grattis till ett år!
Kram annika

Annika sa...

Gratulerar till ett år i bloggvärlden.... o dina inlägg med kakor o bakverk gillar jag..::) älskar ju kakor av alla de slag.... :) å vilken söting ni skaffat Er..... det är ju så kul med hund.... min är 4 år nu och en verklig personlighet.... hoppas att er lilla Diva blir en snäll o go hund.... Kram Annika

promenader på landet sa...

Hej kära bloggvän och grattis till bloggen på 1-årsdagen! Det är lite roligt för jag började blogga i April och din blogg är en av de allra första som jag fastnade för! Så jag är så glad att du började blogga! Vilken gosig hundvalp, förstår att ni inte har långtråkigt på dagarna! Må så gott! Kram Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis för ett år med bloggen! Vilken liten sötnos ni har skaffat. Inte vill hon vara ute i den här kylan. Vår katt ligger mest inne vid elementet nu.

Kram Ullis

Lyktor och Tyg sa...

Grattis till både hund och blogg. Så kul med en liten vovve.
kram kristina

lolla sa...

jsan
men gud i tider vilken sötnos...så himla mysigt ni har det hemma nu förståss och lite styrigt åxå kan jag tro..inte bara med en liten hunvalp.
kramar på er alla
lolla

Ingmarie sa...

Fortsätt du att berätta om dina bakverk...jag suger in ALLT!(är nämligen fullständigt värdelös på just kakor av alla de slag)
Vilken underbar liten Diva...

Kramen från fru Jacobsen

Anonym sa...

Grattis till en sån skönhet. Så söt! Nu har ni fullt upp. Men lugn, hon blir rumsren till slut... jag lovar! Ett råd bara i allt ni gör: Var konsekvent.

Ha det bra med nya familjemedlemmen!

Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Vilken söt hund, den kommer få det bra bland kärlek och bakverk hos dig och din familj!
Kramar L-Eva

Sköna o Gröna Ting sa...

Åååå.., vilken söting, helt underbar ju!!!!!!
Grattis till 1-årsdagen, tänk att det redan gått ett år.., otroligt!

Nopp, inga bilder jag kan visa dig ifrån min shoppingrunda i lördags:(
Tänkte ju köpa mig ett objektiv till kameran men dom var ju så sablans dyra:(
Får spara i några månader till vettu....
Ja ja, en och annan överdel blev det ju, en tunika och en kofta och lite annat krims krams, så helt tomhänt var jag tack och lov inte:)

Nu kallar den uppvärmda sängen.., vår älskade, trötta katt har legat och värmt upp min sänghalva.
Passar mig bra eftersom jag är så frösen av mig!!

Kramar till dig min vän....
Marianne