torsdag 14 januari 2010

Torsdag


Jag är riktigt stolt över mig själv! Har löst terminskort på Friskis och gympade en timme i dag, och har hållt ut i två veckor med pulverdieten ( men nu tar det emot att svälja gegget...) om nu bara snön kunde försvinna från gångvägarna så lilla vovsingen och jag kan träna på att gå i koppel så skulle jag vara ännu mer nöjd :-)

Det här överkastet köpte jag före jul, gillade färgerna och ränderna. Är så sugen på att fixa till en ny sänggavel, ska försöka övertala maken att mäta ut och inhandla spånskiva och klämmor till häftapparaten. Tyg är nog bäst att jag köper själv ;-)

Är så sugen på dessa bullar, en gammal bild som säkert visats förut... gör nog en omgång till helgen tillsammans med min kompis "kitchenaiden" ;-)
Kramas i trafiken!
***

5 kommentarer:

annika sa...

Bra jobbat! Jag har också varit på ett F&S pass. Jag älskar gympa. Det är så himla kul med en bra ledare som visar hur jag ska göra och dessutom till bra musik. Vi, mannen och jag, försöker att gå minst två gånger i veckan nu när det går att åka skidor. Annars går vi tre gånger.
Sonhustrun gjorde en väldigt fin sänggavel till dem. Ska fota den nån dag så får du se.

Kram

Anonym sa...

Menar du att du håller på med pulverdiet? Fy, för den lede... finns inget otäckare och mer självförnedrande. Höll på under sjuttiotalet med nåt som jag tror hette Meritene... med chokladsmak. Usch jag ryser när jag tänker på det! Men det kanske finns förfinade varianter nu för tiden.

Duger du inte som du är? Räcker det inte att bara gympa på?

Bullarna ser jättegoda ut!

Kram Eva-Mari

Sjabbig men chic sa...

Imponerande! Du är jätteduktig tycker jag!
Jag gjorde en tygklädd sänggavel för ett tag sen. Lätt som en lätt faktiskt och vilken skillnad det blev.
Snyggt överkast så det blir nog kanon med ny gavel.

Kramis Lisa

Sköna o Gröna Ting sa...

Så gó Diva är, en söting!!!
Vad du är duktig.., terminskort på F&S och pulver veckor!!!
Ja.., det skulle en annan oxå behöva men det är synd och säga att jag är speciellt glad för att motionera.., en riktig latmask är jag:)
Överkastet gillade jag, älskar randiga tyger, det liksom förstorar saker och ting, din säng såg så stor och fin ut med det överkastet på.

Bullarna ser farligt goda ut ju, bättre det än den tjocka geggan du slurkar i dig vännen..., näää, nu var jag allt elak.
DU ÄR JÄTTEDUKTIG!!!!!
Kämpa på.., och lite för mig oxå om det är möjligt;-)

Ha en skön helg och så skickar jag med en hel hög med kramar...
Marianne

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs!!
ÅÅ vilka mumsiga bullar!!

Jo visst kan du få receptet på soppan!!
Gå in här;

http://mammamillan4.blogspot.com/2009/10/cookalong-med-mamma-millan.html

Där finner du recept..vill du så föla ett tillhörande schema så finns en länk i inlägget!!
Man gårner mella 3-6 kg v
Den FUNKAR!!!
På 4 dagar nu så har jag rean gått ner 3 kg!!
Och jag tycker att den är jättegod!!¨Kram