onsdag 3 juni 2009

Onsdag


Vem har knyckt min tid?!? Fattar inte vart den tar vägen...hinner ju inte blogga som förut. I lördags var jag och mina äldsta och bästa vänner tillsammans i Göteborg. Tack för en härlig dag! Vi strosade runt i affärer, pratade och skrattade och åt gott! Vilken avkoppling det var att bara vara tillsammans som förr i tiden :-) Blev vansinnigt förtjust i dessa prickiga dynor, så mycket fint det fanns på Åhléns...






Vi åt på en restaurang som hade "fina" priser på maten och visst var maten jättegod, men ska det verkligen behöva ta 50 minuter att göra en hamburgare?!? Vi undrade lite smått om de skulle slakta ett djur... Dessutom var min pasta bara ljummen när vi väl fick maten, jag brukar inte klaga men då hade till och med jag fått nog. "Har ni en mickro att värma den i, jag vill inte ha fisljummen mat" talade jag om för servitören. Hmm. Så nu har jag fått ur mig detta också ;-)





Avslutar med en favoritblomma i trädgården, var det Allum nånting den heter....den som vet får berätta :-) Nu får jag ta tag i dammsugning och vattna blommor, tiden har knappt räckt till det heller...

***

12 kommentarer:

lolla sa...

hejsan
Tiden är helt tokig nu den inte bara rinner iväg utan flyger med full fart iväg.....
Bloggandet blir lite på efterkälken men så får det vara i sommar.
De prickiga dynorna fanns dem på Åhlens åxå???dom var så fina
kram lolla

hönemor sa...

Hej du gumman min, tack för klippningen, det blev gôrbra. Fina dynor, hur många köpte du? Det är bra att du säger ifrån, en ska ha lite skinn på nosen. Puss o Kram.

Anonym sa...

Tack själv för en helt underbar dag!! Ser redan fram emot nästa gång, fast då väljer vi definitivt en annan restaurang. Tur att sällskapet var så trevligt när man fick vänta så länge på maten =)

Kram L

Vardagens guldkorn sa...

Nä, just nu är det snärjigt med tid. Har hunnit med jobb, hämta barn, laga mat, titta på teaterföreställning, vidare till ett annat 3 timmar långt möte, hem, 40 minuters promenad med en väninna nu på nattkröken å nu borde jag v'l egentligen gå och lägga mig men jag måste ju bara kika runt lite först....
Bra att ni klagade på maten föresten, medvetna konsumenter är vad vi behöver!
Kram Linda

Birgitta sa...

Jag håller med fattar inte var tiden tar vägen. Känns som det är dax för semester i ett par veckor men det dröjer.
Ha de så gott. Björklyan

Britt sa...

Hej!
Jag tror vi alla känner att tiden rinner iväg just nu. Man vill ju greja både ute och inne...

Ja det är en Allium du har där, de är helt underbara.

Verkar ha varit en mysig dag ni haft trots maten. ;-)

Kram britt

gulle hexan sa...

hallojs..:) vad härliga dynor..
åhlens brukar ha mycket fräsha grejer.. som man oftast vill ha.. :)
jag känner som dig.. tiden räcker inte till att blogga just nu..men.. aja det blir höstgöra senare...så man får ta lite bloggsemster:)

trist med mat som är ljummen.. det är dåligt.

kram kram

Lallis - liv och leverne sa...

Jag kan bara hålla med dig. Vart tar tiden vägen?
Ha en fin kväll, vännen.
kram Lallis

promenader på landet sa...

Hej! Visst har de mycket fint på Åhléns?! Jag gillar att handla där!När det sommar så vill man vara både ute och inne och hinna allt på en gång då räcker inte tiden alltid till..Ha det så bra! Kram Maria

Vit Gladiolus sa...

Mmmmm maten ser goood ut! du jag undrar åxå var tiden tar vägen??? :=)
Kraaaaaam

Majas skafferi sa...

Hej! Vad kul med en heldag i shoppandets tecken! Bra att du sa till på restaurangen! Nej, nu hinner man inte hälften av det man vill..är i säng alldeles för sent,varje kväll! Är så mycket man vill göra! Ha en trevlig helg!

Min Skattkammare sa...

Härligt med utflykt!
Men jag håller med dig att 50min är väldigt läääänge om man jämför med Mc Donalds.....uj uj!
Ja, vart tar tiden vägen, man vill ju hinna allt nu!
Önskar dig en skön helg, solen skulle visst skina mer vid kusterna. Du bor väl så.....eller har jag fattat fel?
Kram Kicki