fredag 5 juni 2009

Fredag nu igen?!?


Dagarna bara rusar fram, skönt ändå att det redan är helg. En kopp kaffe med mjölk och denna goda mintchoklad smakade gott på eftermiddagen.





Idag lagade jag en smaskig köttfärspaj till middag. Till och med barnen tyckte den var god, det var kanske för att vi åt lite senare än vanligt och deras magar var riktigt hungriga...passade naturligtvis på att baka när ugnen ändå var varm ;-) Recept på muffins ur Leilas kokbok fast jag stoppade ner rabarberskivor i smeten. De sjönk till botten men vad gör det :-) Som topping smälte jag smör och blandade i florsocker, vaniljsocker och lite kanel. En lyckad blandning!



Ska nog köpa mig muffinsplåt, då hade de rest sig upp i stället för att flyta ut. Det får bli nästa helg, för då ska maken och jag till Ullared! Vi brukar bo i Varberg på ett supermysigt hotell som heter Gästis. Det är vårt sätt att fira den årliga bröllopsdagen :-)

Har sått lite mer i "lådan" på baksidan, idag fick frön från sockerärtor och rädisor (tack mamma!) lägga sig fint i rader när yngsta dottern hjälpte till med trädgårdsarbetet. Potatisblasten har kommit upp! "Oj, vad glad du blev nu mamma!" sa dottern när jag glatt dansade runt av glädje över att det faktiskt växer i "lannet"!
***

10 kommentarer:

Katarina sa...

Vad mycket gott du lagar och bakar! Ja, veckorna går så fort så det är inte klokt. Hoppas inte sommaren kommer gå i samma rasande fart. Ha en bra helg!
Kram Katarina

Sjabbig men chic sa...

Åh, vad gott! Alltihop! Och jag håller med om att dynorna är jättefina.

Kram Lisa

bjorne sa...

Kul du dök upp va länge sedan sist,du kan det där med att laga mat och fixa det goda här i livet,parken ligger i viken bakom trafiksäkerhetsverket eller nästan mot mariebergsviken,om du får 2 kommentarer så försvann den ena när den va halvskriven,ha en fin helg.

hemtrevnad marie sa...

Å, så gott det låter... du är ju makalös på att svänga ihop de läckraste bakverk!!
Låter mysigt att åka bort och fira bröllopsdagen!!
kram på dig!

promenader på landet sa...

Jag sitter nu innan frukost och bloggar och jag blir jättehungrig nu när jag läser din blogg! Dina muffins ser jättegoda ut och kaffe med mjölk är det bästa jag vet! Ha en bra nationaldag vi ska inte fira bara hissa flaggan. Kram Maria

lolla sa...

hejsan
goda de verkade dina muffins rabarber är något som jag är heltokig i....
Mina små frön har börjat titta upp nu morötter sallad och persilja...
Oj hade visst glömt att sätta potatis kom jag på när jag läste ditt inlägg.
kram lolla

♥ Fyra årstider sa...

Här har vi med satt igång att baka..det gillar jag.
Kram Lotta

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket gott. Härligt att få åka iväg till Ullared. Det var evigheter sedan jag var där.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Vardagens guldkorn sa...

Vad mycket smaskigt du lagat och bakat! Hoppas du får en fortsatt mysig helg!
Kram Linda

Ingmarie sa...

Tack för vänliga ord,det värmer!Önskar jag kunde tycka om att baka,men det råkar vara min akilleshäl....det blir inte som det ser ut på bilderna!
Gubben är en riktig gottegris så han brukar muta yngsta dottern,o då kan det bli något!

Vi höres!