måndag 22 juni 2009

Måndag


En känslosam dag, vi avlivade vår katt Bamse idag. Han fick somna in hos veterinären i makens famn. Ett svårt beslut men nödvändigt då det inte gick att lita på honom, många har blivit bitna av denne speciella men charmiga katt...Döttrarna var införstådda med det hela och har lagt ner blommor, teckningar och torrfoder i graven.



Vi ska snickra ett fint kors att sätta på platsen vi grävt ner honom. Äldsta dottern och jag bakade muffins till "begravningskaffet". De smakade gott, dottern ville ha glasyr på och strössel. Hade ingen philadelfia ost hemma men provade att ta creme fraiche i smält smör, kakao och florsocker till lagom konsistens. En väldigt lyckad chansning om jag får säga det själv ;-) Jag toppade min/mina muffins med denna glasyr, kokos och ned tryckt after eight...guuuud va gott! Men lite sorgligt också förstås...



Fotade de nyplanterade blommorna, men har ej hunnit köpa fler ytterkrukor. Funderar på zink...


Har ju inte visat så mycket från shopping turen, men dessa snajsiga träskor inhandlades i Ullared! Trodde väl aldrig att jag skulle gå i det igen...men de lockade så fint på mig i affären, med sina vackra blommor på.



Ha det bra!
***

10 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken jobbig dag. Är ju inte lätt att ta ett sådant beslut. Det blir kanske en ny katt så småningom? Era muffins ser ju så goda ut. det var bra att komma ihåg som alternativ till frosting.

Ha det bra!
Kram Ullis

promenader på landet sa...

Vilket svårt beslut att fatta och vilken sorglig dag. Jag tror det är bra att göra en fin grav och ha gott fika som begravningskaffe. Så det blir på "riktigt". Till något helt annat..dina träskor är såå fina! Stor kram från Maria

hönemor sa...

Hej du gumman min, vill du ha zinkkrukor så kom hit så ska vi göra några, jag har färg och svarta krukor. Puss o Kram.

gamla skolan sa...

Trist med katten , men ibland är det bäst att ta det avgörandet ! Fina träskor ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Anonym sa...

Stackars er, men det var förmodligen ett riktigt beslut. Tänk vad skönt att få somna in med en spruta, husdjuren har ju den förmånen. Men det är sorgligt ändå för familjen. Man får tänka på alla roliga stunder man haft med den lilla älsklingen.

Känner med er.

Sommarkram från Eva-Mari

Inas sa...

Hej Du!

Ja, det är aldrig roligt att ta bort djur när man har barn, men vad fint ni hade gjort det... Ha en trevlig fortsatt vecka och goa kramar Ina

Katarina sa...

Vad tråkigt att höra om kissen, det måste vara jättejobbigt. Vi har haft vår katt i snart 11 år och det är svårt att tänka sig hur det blir sen utan honom. De blir ju som små familjemedlemmar. Tur att man har minnena kvar. Hoppas solen skiner på dig!
Kram Katarina

Lallis - liv och leverne sa...

Åh vad ledsamt det är när man måste avliva sina goa husdjur:(
kram på dig.
/Lallis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

sänder styrkekramar!! usch så himla jobbgt!! Vi avlivade vår älskade vovve förra juni...då hade han levt med oss i 16 år!!! Det värsta jag gjort!!!men allt har rn början o allt har ett slut!!

Kramelikram
~~♥Millan ♥~~

Lena sa...

Halloj!

Att ha djur är inte alltid det lättaste...speciellt inte när man måste ta ett sånt beslut!! // Anna ♥