onsdag 10 juni 2009

Onsdag


Denna vackra saftflaska köpte maken härom dagen. Han har nog blivit lite hjärntvättad av mig som vill ha "äkta vara"! :-D God var den också. Nu väntar fyra dagars ledighet, skönt för nu börjar jag bli rejält trött och sliten. Ser fram emot semester, två veckor kvar!




På fredag drar jag och maken till Varberg, besöker nog Ullared på lördagen... Ska bli härligt att återse vårt favorit hotell Gästis! Men först ska döttrarna ha avslutning i kyrkan, hoppas solen tittar fram. Nu ser det hopplöst tråkigt ut, regnar och är kallt. Vi som ska ha klänning och kortbyxor...Men man ska aldrig sluta hoppas :-) Slipper ju vattna i trädgården i alla fall.
Ha det bra, för det tänker jag ha!
***

13 kommentarer:

Majas skafferi sa...

Hej! Ibland är det värt att lägga lite extra pengar på ekologiska varor, både för smaken och utseendet på produkterna! Vad kul med Ullaredsresa! Hoppas du får göra många fynd! Ps! Gillar ditt planteringsbord :)

lolla sa...

hejsan
håller med föregående talare..oftast är det värt att lägga på lite pengar och få ekologiskt, smakar mycket mera...
Vi har åxå avslutning i morgom,hoppas att solen vågar sig fram..
lycka till med fynd på ullaredarn
kram lolla

promenader på landet sa...

Din saft ser jättegod ut! Vad mysigt att komma till vackra Varberg och till havet. Jag älskar det! Jag älskar Ullared också... Hoppas du gör många fynd! Ha det så bra kram Maria

Inas sa...

Hej Du!
Underbart med jordgubbsaft å vad härligt ni kommer att ha det med vackert väder (får vi hoppas) å vara på hotell. Ha en trevlig helg å Goa kramar Ina

Vardagens guldkorn sa...

Härligt med någon som kan se det positiva med regnet, det sparar oss tid eftersom vi inte behöver vattna! Tid som vi kan mysa inne i värmen med nära och kära kanske... det är nämligen dax att krypa ner hos maken... Natti natt
Linda

Trollmor sa...

Vi köper också gärna ekologiskt, både för smak och utseende.
Så härligt med en hotellvistelse, hoppas att ni får riktigt mysigt och kul.
Vilken snäll far du har som gör ett så fint planteringsbord till dig :-)
Kram Trollmor

hemtrevnad marie sa...

Ja, det ser hopplöst ut med vädret, vi har skolavslutning i kyrkan i morgon kväll.. det lär bli kallt,hu!
kraam

Speja sa...

Hoppas ni fick fint väder på avslutningen. Det var förresten länge sedan jag hälsade på här, men nu har jag hittat tillbaka igen;)

Härligt med RIKTIG jordgubbssaft!

Min Skattkammare sa...

Saft och bulle i solskenet, det är sommar det!
Jag håller tummarna för ......ja, ialla fall näst bäst......uppehållsväder!
Ha en fin helg!
Kram Kicki

Lallis - liv och leverne sa...

Vad skönt att komma iväg lite sådär:)
Kran Lallis

Katarina sa...

Den saften är jättegod! Vad roligt att åka till Ullared.Ska också dit lite senare i sommar. Ha en skön helg!
Kram Katarina

Ullis/Leva på landet sa...

Inte är det kul att regnet öser ner nu i skolavslutningstider. Här fick vi vara inne för det regnade. Hoppas att ni får det bra å er lilla tripp.

Ha en skön helg!
Kram Ullis

Vit Gladiolus sa...

Åhhh ajg vill med till Ullared, ska försöka åka dit!!! Jag älskar det!
Å kul att åka till Varberg! Hoppas du har det bra!
Kraaaaaam