fredag 26 juni 2009

Fredag!


Jag har världens bästa, gulligaste, generösaste, duktigaste arbetskamrat! Vilken glad överraskning när jag skulle gå hem, fick dessa smarriga jordgubbar doppade i vit choklad och kokos i en underbart vacker porslins skål och ett paket prickiga servetter!






Tack, tack och tack! Ska nog "leka" Leila i morgon, långkjol och blommiga träskor och ett gulligt förkläde och småleende vispandes ihop en sockerkaks smet i min nya porslins skål!


Fick denna underbara växt av ett syskonpar som slutar hos oss, hur gulligt som helst :-) Det är en fin gest och visst blir man rörd av att få så fina saker!



Nu har semestern börjat! Mycket fika de senaste dagarna, får se till att leka och röra mig mycket tillsammans med min fina familj under de kommande sex veckorna :-D

TREVLIG HELG!
***

10 kommentarer:

lolla sa...

hejsan
Kul att du ville tävla hos mig
lycka till...

Vilka fina saker du fått,ja man blir helt tagen av alla snälla människor.
kram lolla

Inas sa...

Hej Du!

Visst är det härligt med Jordgubbar underbart då är det sommar. Tack för att du tittade in. Jag tänkte meddela att jag har mina smycken på bloggen inassmycken.blogspot.com titta in den den är under uppbyggnad så jag kommer nog att få ägna en tid åt den. Många kramar Ina

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med semester. Hoppas att du får njuta ordentligt. Vilken gullig jobbarkompis.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Sjabbig men chic sa...

Vad härligt med semester! Jag har som sagt var också gått på semester i dag men sex veckor kan jag inte skryta med. Så njut allt vad du kan. Vad mycket grejor du får. Jag tror att det är för att DU är gullig.;)

Kram Lisa

hemtrevnad marie sa...

Å,6 veckors semester!!
Härligt!!
Se till att njuta med familjen du!:)
kraam

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ser det gott ut...eller SER DET GOTT UUUUT!!!!

yuuumiii

*SOLA * BADA * NJUUUT!!*
Trevlig sommarhelg!!
~~♥Önskar Millan♥~~

Min Skattkammare sa...

Härligt att din semester börjar så här solig och varm!
Och vilken fin present du fått. Klart att du ska vispa till en sockerkaka i den fina skålen.
Puh, vad varmt det är ute i solen, inte så dumt att smyga in i skuggan......;o)
Ha det gott!
Kram Kicki

Ingmarie sa...

Som vanligt lika trevligt att kika in till dig!
Alltid lika trevligt.....

Kram!

bjorne sa...

Vilken lyx att ha 6 veckors semester,jag har 4 men en sparad till diverse klämmdagar som blir under året.

promenader på landet sa...

Ha en jätteskön semester det har ju börjat bra med så härligt väder!!! Fina somriga bilder du visar! Kram från Maria