onsdag 24 juni 2009

Onsdag




Hälsade på mamma efter jobbet, fick denna fina dubbel-petunia att sätta på trädgårdsbordet! Fick även med mig tomatplantor, ja mamma jag har vattnat och planterat om dem ;-) Det är redan små gröna tomater på dem! Nästa vecka börjar min semester och då ska jag ta tag i rensning och pyssel i trädgården! Ser fram emot detta för nu börjar det verkligen ta emot att gå upp tidigt på morgonen och gå till jobbet, resten av familjen har redan ledigt!





Som belöning efter ett pass karate, fick tjejerna bada för första gången denna säsong! Jag väntar nog ett tag till...men mysigt att ligga på filten och titta på :-)

Tack för allt stöd, tröstar oss med vår andra katt: "Lillen Carl-Philip" kaninen :"Lille Skutt" och marsvinet : "Ida". Ja, vi älskar husdjur :-)
***

4 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vilken fin Petunia du fick av din mamma! Jag håller med dig jag väntar nog lite med badet i alla fall i sjön... I vår pool är det 23c så det är helt ok. Skönt med semester snart jag börjar v.28. Kram Maria

Lallis - liv och leverne sa...

MEn vilken vacker petunia!:)
Kram Lallis

Ullis/Leva på landet sa...

Så fin blomma du har fått. Här badar vi för fullt varenda dag. Gäller att ta vara på dagarna. Så skönt att du snart får semester.

Kram Ullis

Sköna o Gröna Ting sa...

Hej Eva!
Tack för dina härliga hälsningar.

Ja du.., vilken resa vi fick vara med om.
Strålande sol i nio dagar kan man inte klaga på.
Visserligen var det rejält mörkt i ytterkanterna vissa dar men vi klarade oss i från regnet.

Midsommar var ljuvlig, vi kunde till och med sitta ute och äta, det kan man inte här i Dalsland när solen gått ner.
Dom jäk..a knotten anfaller en vettu.

Nu tänkte jag gå upp till min lägenhet och steka mig några pannekagor och så tar jag mig ner till sjön och avnjuter min kvällsmat där.., maten smakar så mycket bättre ute!!!

Var rädd om dig och hoppas du oxå får fortsatt skönt och soligt väder.
Kram kram
Marianne