lördag 20 juni 2009

Midsommardagen


Firade midsommar med släkten på förmiddagen hos min syster, jag erbjöd mig att baka tårtan. Den räckte tills idag :-) TACK för en helmysigt kalas med god mat och trevligt sällskap! På kvällen var vi bjudna till vänner, lika festligt och trevligt där med :-) Idag ringde far och mor, ville bjuda på middag och tro det eller ej men även svärmor ringde och bjöd på eftermiddags kaffe! Ibland har man makalös tur, har inte behövt stå vid spisen på flera dagar ;-)




Doftljus, i sand från Varberg. En gammal tekopp kan vara bra till mycket!




Har fått fina blommor av mamma, det är så kul att sätta ihop dem i arrangemang. Har fler i bagagen på bilen kom jag just på...oj, får nog genast hämta hit dem och plantera dem i någon fin kruka. Återkommer med bilder så småningom! Se om ni kan se talgoxen på bilden nedanför, ungar som tjattrade i vårt plommonträd i flera timmar.


TREVLIG HELG!
***

7 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej! Du verkar haft en skön helg lyxigt och gott att sätta sig vid dukat bord! Din tårta ser jättegod ut, så det förstår jag om den blev populär!! Vilken bra idé att ha tekoppen som ljuslykta!! Det ska jag prova! Ha det så bra kram Maria

Ullis/Leva på landet sa...

Låter ju som om er midsommar blev härligt. Underbart med alla blommor.

Kram Ullis

Lallis - liv och leverne sa...

Mmm..mysigt:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Wow, vilken tårta! Har du recept som du vill dela med dig av? Den ser ju ut att räcka till många.

Vilken skön helg du verkar ha haft.

Solkram från Eva-Mari

Ingmarie sa...

Vilken tur!Här finns ingen släkt att få bli bjuden till....både på gott o ont!!!!
Tårtan blir jag väldigt nyfiken på....

Kram på dig o tack för att du tog dig tid med min blogg.

Britt sa...

Du verkar ha haft en bra helg!

Va mysigt med den lilla fågeln...

Kram Britt

lolla sa...

hejsan
Fina bilder du visar.
Tekoppen med ljus i var toppen fin...
så ska jag åxå göra och ha på min altan...
ha det gott
kram lolla