söndag 7 juni 2009

Söndag


Här ser ni min fina planteringsbänk, tillverkad av min händige far! Så praktisk och snygg på samma gång.




Jag ska köpa tyg eller vaxduk att hänga på linan, så jag kan samla på mig mer skrot ;-) och gömma undan. Plantorna kommer från min mamma, hon är tokig i att driva upp blommor i sitt fina växthus :-)



Den här krukan med blommor skänkta av min mor (TACKAR!) ska stå vid ingången till mitt jobb.



Har ni sett ett så fint skåp syrran byggt av ett gammalt fönster! Var där på besök för att gratulera systersonen A. Kunde inte låta bli att fota detta för min blogg :-) Det var värst vilket familjecollage det blev idag! Ha en härlig vecka, kram Eva.
***

9 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vilken fin och bra planteringsbänk det skulle jag också behöva så jag slipper att ligga på alla fyra på gräsmattan! Fint skåp din syster har gjort fyndigt att använda ett fönster! Ha det så bra! Kram Maria

Lyktor och Tyg sa...

Jättefina saker.Planteringsbordet ser så fint och praktiskt ut.
kram Kristina

lolla sa...

hejsan
vi min sambo och jag är åxå på gång att fixa en planterings hylla nu ska vi kolla in dina bilder riktigt noga den såg precis ut som jag tänkt mig....
fifin tycker jag
kramar lolla

hönemor sa...

Hej du, vilka föräldrar du har, som ger dig planteringsbord och blommor. Det är du värd. Skåpet hos sôstra blev verkligen fint, bänken under har ju din far tillverkat också, hon skulle måla det vitt. Puss o Kram.

Inas sa...

Hej Du!
Det var ett tag sedan jag var här men tiden har runnit iväg å jag har varit på semester en vecka å cyklat men nu är här igen. Ja familjecollage men snyggt, du har duktig familj. Du me för den delen. Den After Eight är inte heller helt fel. Ska nog ta mig en till teet nu i kväll.

Ha en bra kväll å många goa kramar Ina

Anonym sa...

Vilken praktisk charmig planteringsbänk. Den får du nog mycket användning för. Och en mamma som du får plantor av... du har det förspännt du!

Vackert systerskåp.

Tisdagskram från Eva-Mari

Annika sa...

Ännu ett planteringsbord att dregla över..... villlllll haaaa... har en hel del grejer som skulle göra sig på ett sånt men men ajg får ta o ge guben en spark i häcken så han kommer igång... han har tyvärr också en massa som ska göras så här på försommaren...Kram Annika

Lallis - liv och leverne sa...

Så bra och praktiskt med planteringsbord:)
Kram Lallis

Ingmarie sa...

Har nu visat gubben din planteringsbänk....SÅN VILL JAG HA!

Mycket trevlig läsning!Återkommer
gärna.