lördag 31 januari 2009

Härliga lördag
















Äntligen är det lördag och jag har valt ut två smaskiga recept! Min familj ligger sjuka framför tv´n med feber och hosta, så jag "måste" ju pigga upp dem lite med: morotsmuffins och choklad-tryffeltårta : o ). Recepten fanns nedskrivna i min välanvända och fläckiga receptbok, där skriver jag in mina favoriter som jag hittar i olika tidningar eller provsmakat hos familj och vänner. Inspirationen till morotsmuffinsen fick jag av Lisbeth i bagarstugan, men använde ett recept som min kompis Maria gett mig. Chokladkakan blev lite väl lös men får den bara stå i kylen några timmar ska det nog gå att äta av den också ; o ). Mos och korv är väl inte mycket till lördagsmiddag egentligen, men med lite fantasi blev den i alla fall rolig att titta på! Ha en skön helg, kram Eva.

5 kommentarer:

Widénskan sa...

Men MUMS.. åh vad gottesugen jag blir nu..
Korvmedmosidén skall jag nu apa efter :-)
Kramar
C

Malmkakan sa...

Åhh, så smaskigt det där ser ut! Farligt, farligt för mig som försöker att hålla igen inför beach -09. Men håller helt med dig...är man hemma o är sjuk så glädjs man verkligen åt dina överaskningar.

Hoppas ni fick en trevlig lördag!

Kram, Cecilia

Husbilsresan sa...

Mums...det såg gott ut det där.Hoppas familjen blev lite piggare när dom fick smaka dina godsaker.
Ha en skön söndag.
Kram/Gunn

Lallis - liv och leverne sa...

Mmmm vad det ser underbart gott ut:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Vilken ljuvligt fikabord! Ser underbart gott ut! :-) mumsmums!