lördag 10 januari 2009

Lördag



Vi packade ryggsäcken och gav oss ut på picknick på förmiddagen. Solen lyste men hu vad det blåste kallt! Tjejerna hade med sig skridskor till ingen nytta, Vänern var isfri. Vi åt korv och bröd, varm choklad och kakor. Det smakar konstigt nog alltid lika gott oberoende av vädret...


Vi gjorde en kort visit hos en av mina bästa vänninor, hon har blivit med kattunge. Den lilla sötnosen är "döpt" till Zelda, jag var bara tvungen att kela med henne. Själva har vi två katter, en kanin, ett marsvin, fiskar och dammråttor...

När vi kom hem var det dags att göra iordning en stor köttbit som vi tinat upp, eftersom den skulle stå i ugnen under en längre tid, passade jag på att baka havretekakorna som bagarstugan lagt ut på sin blogg. De blev jättegoda och passade bra till middagen.



Sparsam som jag är ;) så fortsatte jag baka (när ugnen ändå är på..), denna gången blev det Leilas goda kakor. Jag blev lite orolig när kakorna flöt ut över hela plåten, men med hjälp av en kniv formade jag till dem ganska bra. Smaken var det inget fel på , choklad och apelsin .

Inga kommentarer: