söndag 11 januari 2009

Slappar söndag

Vi tog en skön, lång sovmorgon i morse. Idag har jag börjat läsa Gerda Anttis bok "Det är mycket med det jordiska". Jag har läst "Fjärrvärme" för många år sedan och jag är så förtjust i hennes sätt att skriva. Det är så jordnära, äkta och humoristiskt och hon träffar mitt i prick med hur man kan känna i vissa situationer.Lånade två böcker till av henne i fredags när jag besökte biblioteket. Så varje liten lucka i vardagen kommer jag fylla med att läsa hennes böcker några veckor framöver, och så klart bloggandet som är så otroligt kul!

Ja, jag kunde inte motstå att baka idag heller...Bananerna på bänken bara ropade efter att få bli banankaka! Receptet hittade jag i "Sju sorters kakor" men lade till två bananer och hällde smeten i en långpanna, gräddade i ca 30 min. Smakade gott efter maten.

Dessa fina handledsvärmare fick min äldsta tjej av mormor när hon fyllde nio år. Mamma är inne i en riktig pysselperiod! Hon har tyg, garner och färdiga hantverk så det räcker flera år framöver! Jag vill gärna lära mig mer om hur man följer mönster, kan bara det enklaste inom stickning och virkning. Får väl ta med anteckningsblocket och be mamma snällt så kanske hon lär mig.





Dessa söta bokhyllor har min pappa gjort till mina döttrar i julklapp. De är jättefina som de är, men känner jag mig själv så är de vita till sommaren...




Inga kommentarer: