onsdag 28 januari 2009

Hit och dit-dag




Idag fick jag släpa mig upp ur sängen, skulle vara på jobbet redan klockan sju. Väl där rullar det på, barnen är alltid fulla av liv och lust! Vi spelade spel, sorterade knappar och grävde ute i snön.

Efter jobbet åkte jag och yngsta dottern till min kära mor och far. Hade lovat att visa mamma hur man lägger upp bilder på sin blogg. Ja, hon har en egen! Så kul att få ta del av hennes tankar och intressen. När vi skulle åka hem fick jag med mig ett par handledsvärmare och en sjal som hon gjort själv. Visst är hon duktig!

Väl hemma skulle jag packa upp barnens badkläder, då har äldsta dottern glömt bikinin på badhuset! :oP In med barnen och deras kompis i bilen och iväg...I kassan sa de att en klasskamrat tagit med badkläderna, då fick vi åka vidare till "fritids" och som tur var fanns de där!

När vi så kom hem var det dags för matlagning, plättar fick det bli idag. Efter det var det dags för tjejernas karateträning, som tur var tog svärföräldrarna på sig att följa med dem dit :o) .

Ska bli skönt att lägga sig på sängen med veckans Allers och pusta ut! Men först måste jag ju bara få skriva av mig här ;o) och titta in på alla fina bloggar som jag följer.

2 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan och tack för titten! Hehe, dina pelargoner ser ut ungefär som mina...men till sommaren, då du! :o)
Ha en härlig vecka,
Lydia

Pumlans flitiga fingrar sa...

Tack för de fina orden. Jag är också förskollärare från början, men tinnitus har gjort att jag ändrat inriktning.
Din blogg är mysig den med.
Hälsn. Anna-G